pci express slot op op pc, pci express 3.0 grafische kaart kopen, kan dat??

Status
Niet open voor verdere reacties.

drieske1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2012
Ik heb eigenlijk een korte vraag. Ik heb een pc met een pci express x16 en een pci express slot, kan ik daar zomaar elke videokaart insteken zonder verlies van maximale werking? Ze hebben ze dus met pci express 2.1/2.0/3.0 voor zover ik weet

pc (was) acer aspire m3802
intel core 2 quad processor q8300
windows 7 64 bit
6gb ddr2
1tb
700w ocz mod xtreme pro
gelid tranquilo rev 2 processor koeler
scherm is hdmi 1920x1080
Ik heb nu een club radeon hd 6770 die ik grafisch te weinig vind kunnen daarom wil ik dus een andere kopen van het maximale bedrag van 300,-

wat zijn mijn opties en wat zijn jullie tips, ik wil alles op maximale settings kunnen spelen de spellen van nu.

vriendelijke groeten

Voor 300 euro Kun je je niet echt een buil vallen qua performance.

PCI expres versie hoef je je weinig van aan te trekken. De allersnelste nieuwste videokaarten trekken met moeite een PCI-e(x16) 1.0 dicht, laat staan hoger.

De GTS 680 van nvidia (een van de snelste) heeft een memory bandwidth throughput van 40Gb/s door de PCI-e poort: 5GB/s. Voor games tenminste. Toepassingen zoals CUDA en OPENCL kunnen wel een zwaardere belasting van de bus hebben.

Bijna alle andere grafische kaarten blijven nog (ver) onder de 4GB/s die PCI-e 1.0 levert.

Ok...een pci express slot x16 kan dus alles gewoon in, en gaat geen invloed hebben. Dan rest me alleen nog de keus welke, duizelingwekkend veel keus. Ik moet eerlijk zijn dat ik er nog heel weinig vanaf weet. Asus komt overal goed uit de hoek meen ik. wat zou een mooie van onder de 300 euro zijn voor mijn systeem? Natuurlijk wil ik me wel voorlopig niet druk hoeven maken dat ik kwa kaart te kort ga komen voorlopig. of gaat dat niet lukken met 300 euro? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Is deze mischien iets...is wel van sapphire...Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5

Laatst bewerkt door een moderator:
De 7950 van ATI en 660TI van NVIDIA zijn beide heel behoorlijke kaarten. De 7950 vaak net wat sneller, tegen wat meer verbruik en warmte. Qua klasse zijn ze niet te vergelijken met een 6770. De 7950 is bijna 3x zo snel.

Dat gezegd, voor de meeste gebruikers is een 6770 ook prima, dus het ligt ook een beetje aan je opstelling en de resolutie waarop je speelt, maar er zijn op het moment geen spellen die niet op hoge settings draaien met een 7950.

De 6770 wil bij mij op de hoogste settings bij bijv. guild wars 2 niet lekker lopen als alles op zijn hoogst staat. Ik hou er gewoon niet van om te gaan zoeken welke settings mijn kaart mischien aankunnen bij een spel. Wil er voorlopig vanaf zijn en meteen iets goeds kopen. Maar als u beweert dat de 2 kaarten 3 keer zo snel zijn moet dat wel goedkomen denk ik zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan