PCI Express x16 vs PCI Express 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik was mij aan het oriënteren naar een laptop, maar in verhouding is een gewone pc goedkoper alleen loop ik tegen het volgende aan:

wat is het verschil tussen PCI Express x16 en PCI Express 2.0?

Alvast bedankt

Inderdaad, het staat er gewoon in. Al word het niet zozeer aangeduid als verschil.

ok nu is mijn begrijpend lezen niet al te goed.

Maar mijn vraag is eigenlijk werkt een pci express 2.0 kaart in een pci express x16 slot?

alleen als je nu een computer koopt is het wel handig om een moderne te kopen...
Dus oa met 2.0-poort.

Een computer die nu nog zonder 2.0-poort wordt verkocht, zal voor de rest ook niet veel voorstellen. Laatstaan geschikt voor spellen.

Zie een pci-e x16 poort als een snelweg met 16 smalle banen.

Zie een 2.0 als een x16-poort met ook 16 banen, maar dan een stuk breder. Zodat ook toekomstige brede vrachtwagens erop makkelijk op kunnen..

Maar als je een nieuwe computer koopt, dan zit daar toch gewoon een 2.0 poort op?

Zie een pci-e x16 poort als een snelweg met 16 smalle banen.

Zie een 2.0 als een x16-poort met ook 16 banen, maar dan een stuk breder. Zodat ook toekomstige brede vrachtwagens erop makkelijk op kunnen..

Maar als je een nieuwe computer koopt, dan zit daar toch gewoon een 2.0 poort op?

De pc die ik kan kopen (wel nieuw) het het volgende moederboard:
Asus m2n68am

Waarom ga je zoiets ouds kopen?

Wat zit er nog meer in die pc? En hoe duur?
Wat is je budget?

Waarom ga je zoiets ouds kopen?

Wat zit er nog meer in die pc? En hoe duur?
Wat is je budget?

de pc heeft verder een AMD 5600+ processor, en 2048 md werkgeheugen, 250 gb hdd, voor 300 euro, nieuw zonder software

Dit is een huismerk machine van die computerwinkel

Ik zit nog even te twijfelen tussen een pc en een laptop, mijn budget is ongeveer 600 euro, bij een pc moet ik ook nog een lcd van dat budget hebben

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan