Pci kaart of usb?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Goedenavond,

Ik had nu een vraag over het gebruik van een draadloze netwerkkaart. Ik heb een andere pc op de kop weten te tikken, alleen dit is een SFF formaat. Ook de pci kaarten zijn daarom ''low-profile''. Het gaat om de ( Hp compaq dc7100 sff )

Nu heb ik na lang zoeken geen low-profile draadloze netwerk kaarten kunnen vind. Doet een usb adapter onder voor een pci kaart of maakt dat niks uit? Wel moet ik vermelden dat ik een erg laag bereik heb in dit huis. ik zit altijd rond de 11 mbps ipv hoger ( 54 ). Maakt dit ook verschil?

Hallo ibl.

Over het algemeen werken usb adapters beter als een interne pci adapter, dit wordt veroorzaakt doordat het ontvangst van een pci kaart beperkt wordt door de kast van de pc. Een usb adapter wordt vaak geleverd met een verlengkabel, waardoor hij op een gunstige plaats gebruikt kan worden.

Groetjes Erik Rothuis

Ja de sitecom voldoet wel, maar is het niet verstandiger een kabel te trekken? Omdat je toch al een slecht ontvangst hebt. En zelf vind ik draadloos geen oplossing voor een vaste pc.

Groetjes Erik Rothuis

Ja de sitecom voldoet wel, maar is het niet verstandiger een kabel te trekken? Omdat je toch al een slecht ontvangst hebt. En zelf vind ik draadloos geen oplossing voor een vaste pc.

Groetjes Erik Rothuis

Een kabel trekken is eigenlijk geen optie. Daarom hebben we ook draadloos genomen. We hebben nu de g standaard. Is de nieuwe n standaard veel beter?

In principe is zo'n usb stick voldoende? Ik vind het maar vreemd aangezien er geen antenne op zit.

Die snelheid van 802.11n zal toch nooit gehaald worden, als je nu al niet hoger komt als 11Mb. En het bereik is ook niet beter van degelijke routers, omdat ze allemaal een maximaal vermogen mogen hebben van maar 100mW.

Groetjes Erik Rothuis

ik weet eerst voldoende! erg bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan