PCI-kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

x-fader

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2005
Hallo

Ik heb een PCI-kaart (RS232) aangesloten op mijn PC. Het is van het merk Moschip.

Weet er iemand of ik deze kaart kan installeren met windows-drivers ipv bijgeleverde cd-rom?

mvg

Yves

volgens de fabrikant moet het aangesloten worden op een PCI-kaart die geinstalleerd is met windows drivers

?

Dat laatste is mij niet duidelijk. De pci kaart druk je toch gewoon in het slot op je mobo?

Maar wat gaat er nu mis met de driver van de cd? Niet compatible met je os? Al gezocht naar drivers op de website van de fabrikant van de kaart?

Kostom, wat heb je geprobeert en wat gaat er exact fout.

Het gaat over het programma PDW (http://www.gsm-antennes.nl/PDW/), je moet dit programma downloaden en het programma install openen, deze installeert een driver voor je com-poort maar hij heeft telkens een foutmelding. Er werd mij verteld dat dit komt omdat de PCI-kaart niet rechtstreeks op het moederbord hangt maar via een open slot.

Sorry, maar het word er niet duidelijker op zo.

Een pci kaart die in een open slot hangt?

Welke foutmelding?

Al gekeken op de website van de fabrikant van de kaart voor juiste drivers?

En ben je nu op zoek naar de drivers voor de pci kaart of installeerd dat programma een driver?

Je zal toch echt eerst de kaart moeten voorzien van een driver en ik heb niet het idee dat je dat middels dat programma moet doen.

De drivers van PCI kaart zijn automatisch geinstalleerd tijdens ne windows update maar het probleem is dat ik de driver van dat programma niet kan installeren

Programma's hebben geen drivers...

Hardware werkt met drivers.

Maar waarom geef je niet gewoon antwoord op alle vragen die gestelt worden? Zo worg het erg lastig uit te vinden wat er aan de hand is. Ik bedoel, ik kan niet vanaf hier zien welke foutmedling jij op j scherm krijgt.

Dus het gaat over een blackbox astrid dataontvanger, deze moet je verbinden met je pc via een RS232-aansluiting. Hiervoor heb ik een PCI-kaartje gekocht en deze ingeklikt op het moederbord.

Nu bij deze blackbox moet je een programma downloaden ((http://www.gsm-antennes.nl/PDW/), en moet je een driver installeren om kunnen verbinding te maken met je dataontvanger.

Op deze pagina kan je meer uitleg lezen http://www.discriminator.nl/start/

Laatste poging...

Welke foutmelding krijg je?

Welk os gebruik je (volgens de site die jij geeft is 2000 de laatste waarvoor dit programma zou werken), compatibiliteismodus al geprobeerd?

Ik bedoel het echt niet vervelend, maar zonder de volledige informatie komen we niet verder.

foutmelding: There was an error during the install thried to install driver on communication port: com1

volgens vrienden zou dit werken onder XP

Lees jij wel alles wat er geschreven word?

Ik zie nog geen antwoord op de vraag of je de compatibiliteitsmodus al hebt geprobeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan