PCI Multimedia audio device !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

In het apparaatbeheer hem ik een geel uitroepteken van PCI Multimedia Audio Device (geluid werkt wel correct in bijv. spellen en de tvkaart). Wat is dit voor een apparaat, er wordt aangegeven dat er geen driver is of dat deze niet nodig is. Ik heb geprobeerd deze met de cd van de geluidskaart te installeren, maar er wordt geen driver gevonden. Hoe kan ik dit oplossen.

Rechts-klikken, en verwijderen. Daarna computer opnieuw opstarten, et voila: Windows heeft nieuwe hardware aangetroffen... zoeken stuurprogramma... enz.

Als je zorgt dat je de installatiesoftware bij de hand hebt, kun je zelf aangeven dat Windows zoekt naar een stuurprogramma op de cd-rom.

Moet lukken!

Weet juist niet welke CD hij moet hebben. Is dit de geluidskaart, op die CD is namelijk geen driver te vinden.

Laat je computer even scannen via deze site. Klik daar (aan de rechterkant) op Driver Detect. Vervolgens krijg je een lijstje met updates van drivers die bij jouw computer behoren.

Welke geluidskaart heb je trouwens? Is het een Creative Labs?

Laatst bewerkt:
p.s. je hoeft je niet te registreren, natuurlijk. De meeste drivers zijn gratis te vinden op het internet. Maar het is wel makkelijk om te weten welke drivers 'GOOD' or 'BAD' zijn.

Een andere driver-checker is DriverGuide.com.

Hier kun je Creative-drivers downloaden.

Maar mijn favoriete driver-download-site is toch wel die van DOWNLOAD.com.

Puzzel maar even...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan