PCI seriele poort, etc ??? Experts gevraagd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWeetje

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
Mijn pc blijft zeggen dat er een PCI seriale poort of PCI serial controller is maar kan in W98SE en W2K zelf geen drivers daarvoor vinden.

Wat is dat voor iets, zo'n PCI serial controller of serieele poort, en waar vind ik de drivers?

Ik heb een nieuwe harde schijf geplaatst en nu zijn er problemen. Zit er miscchien ergens een draadje of stekker los?

Ik kan ook geen spellen opstarten van cd. Installeren gaat wel, maar 'play' niet. Geldt alleen maar voor spellen die een cd nodig hebben om te spelen. Niet die helemaal van harde schijf draaien.

Verder heeft het ding nog een probleem met irq toewijzing voor soundblaster legacy device.
Suggestie van Windows is om de printerpoort uite schakelen.
Er is geen irq vrij. Dit laatste is vreemd omdat dezelfde pc met dezelfde configuratie daar tot op heden nooit last van had.

Ik heb overigens ook mijn bios geflasht, maar dat is wel goed gegaan.
Ik heb ook een 3com netwerk kaart er in gehad, maar die er weer uitgehaald. Gaf ook problemen.

Wie o wie

Je vertelt niet wat er allemaal verder in je pc zit, maar ik gok dat de PCI Serial Controller je USB hub is, dus daar moet je nog de drivers van installeren (usb is ook een seriële poort).

Modem: tuuuurlijk !!!

Stom, stom. Die pc staat in een netwerkje en gebruikt modem van andere pc. Zo was ik er nooit achter gekomen dat het modem niet werkt.
Bennie, je bent bedankt.
In w98se werkt het al. Alleen nog even drivers voor w2k vinden op de e-tech site.

Dat irq probleem heb ik ook al opgelost.

Blijft alleen nog het feit dat spellen niet willen spelen vanaf de cd.
Ik kan zowel bij MIA als CFS2 wel op play klikken, of gewoon via de snelkoppeling, maar dan blijft de pc hangen.
Ik moet nog kijken met CFS2 of dat onder w2k ook zo is.
Wie o wie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan