pci-slot is omgedraaid

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Hallo,

Ik heb hier een HP Proliant server, en daar wil ik een 'normale' pc van maken.

Nu is het belangrijk dat er een goede geluidskaart in gaat. Maar toen ik hem openschroefde om de kaart erin te prikken, kwam ik tot de ontdekking dat de pci-sloten omgedraaid zijn. Een pci-kaart past er dus fysiek wel in, maar dan zitten de aansluiting op de kaart, die normaal achter op de kast zitten, naar binnen gekeerd.

Op zich zou het voor deze specifieke toepassing niets uitmaken dat de kaart dan achterstevoren zit, maar is het verder technisch wel mogelijk om de kaart zo aan te sluiten?

bvd,

Arno

kan je er eens een foto van maken ik denk dat het geen pci sloten zijn

kan je niet eenvoudiger je mobo omdraaien?
of het kan ook GEEN pci slot zijn

Ik kan nu even geen foto maken. Maar ik heb, toen de computer uit stond, een pci-kaart in het slot geduwd, en dat past zonder meer perfect. Alleen zit hij dus andersom.
Het moederboard kan ik niet omdraaien. Je moet het zien als een normale pc kast met alle aansluitingen op de normale plek.

mischien heb je je pci apparaat in je pci-express geforceerd :D

Niks geforceerd! Past gewoon perfect. Alle pins komen fysiek overeen en die kaart gaat er gewoon in alsof het de bedoeling is. Geloof me, ik ben een pietje precies als het op dat soort dingen aankomt. (ben meubelmaker van beroep, en als ik zeg dat iets past, dan past het ook ;) )

Het is een HP Proliant ML110. Daar zijn er meer van, welke het precies is weet ik niet, maar het is iig een pentium 4, 3 gHz.

Hier een plaatje van de slots:

[smallIMG]http://img.photobucket.com/albums/v669/milachica/pci_2.jpg[/smallIMG]

En hier zit de geluidskaart in het pci-slot:

[smallIMG]http://img.photobucket.com/albums/v669/milachica/pci_1.jpg[/smallIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik geloof dat ik eruit ben. De 'omgedraaide' pci-slots zijn niet omgedraaid, maar het zijn slots met een voedingsspanning van 3.3V. Dus die geluidskaart zal waarschijnlijk niet gaan werken :confused:

Wat ik er tijdens mijn speurtocht van begrepen heb, is dat het iets is wat je dus typisch bij servers tegenkomt, maar het fijne weet ik er niet van.

Nee, dat blijkt :d
Ik heb hem gekregen, het was de vorige server op m'n werk. Ik had hem opengeschroefd, en hij leek in alle opzichten op een normale pc. De behuizing is ook gewoon een desktopbehuizing, dus ik dacht dat ik het wel kon proberen. Totdat...

kan je geen expressx1 geluidskaart installeren

als je echt dit modo wil gebruiken

Ik zal de mogelijkheden nog eens bekijken. Een usb geluidskaart zou ook kunnen.
Het ging er nu eigenlijk om dat ik een goede Terratec geluidskaart heb liggen met een mooie 3,5" breakout-box, dus het zou natuurlijk mooi zijn geweest als het gepast had.

011213_terratec.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan