PCI slot lang en kort

Status
Niet open voor verdere reacties.
PCI is PCI
Ik heb nog nooit meegemaakt, dat er verschillende lengtes PCI sloten zijn. Dus mijn inziens maakt dat niks uit.

lang of kort

Ken aida wel, nog niet gebruikt. Everest gebruikt de term lang en kort niet zover ik weet.

Weet wel dat er 32 bits en 64 bits PCI kaarten zijn.

Ken die 64 bitters (zijn echt langer) alleen van echte sever borden. Heb een scsi kaart die 64 bit is.

Eric.

P.S. Fresh Diagnose zegt dat mijn 32 bitters full length zijn, dus dat suggereert dat er ook kortere bestaan.

Laatst bewerkt:
Everest is de opvolger van Aida maar die heeft het helemaal niet over PCI kaarten daar..

Er bestaan wel degelijk verschillende PCI sloten.
pci_slot.gif

Dan heb je nog de 'blauwe'pci sloten, de AMR sloten en de mini pci sloten, deze zitten meestal ergens in een hoekje van een mobo voor b.v. een 'losse onboard' wifi verbinding.

atxbase-bot-m.jpg

Mini pci

Laatst bewerkt:
Er zijn nu toch ook van die hele kleine PCI-sloten? Of heet dat weer anders..

Stond laatst in de computertotaal! iets over geloof ik

Er zijn ook nog PCI sloten die langer zijn dan "normaal", maar toch weer anders dan het plaatje van Maestro12.
Dit zijn PCI sloten waarin een "Riserkaart" in kan. Een "Riserkaart" zit vaak in platte PC-kasten en zorgt ervoor dat de "normale" PCI kaart haaks op het moederbord geplaatst kunnen worden.

Geplaatst door crash
Er zijn ook nog PCI sloten die langer zijn dan "normaal", maar toch weer anders dan het plaatje van Maestro12.
Dit zijn PCI sloten waarin een "Riserkaart" in kan. Een "Riserkaart" zit vaak in platte PC-kasten en zorgt ervoor dat de "normale" PCI kaart haaks op het moederbord geplaatst kunnen worden.

Jah, die ken ik wel. Heb ik in oude PC's hangen :).

er zijn natuurlijk ook nog pci-express kaarten.

kijk eens in het boekje van je moederbord en kijk eens of er een naam bij het onderdeel staat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan