PCI slot of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Beste Leden,

Ik zou dringen een videokaart in een dell rack server moeten krijgen (die gaat draaien als media server). Hiervoor is normaal een risercard nodig. De bijgeleverde kaart was echter geen PCI kaart maar een RAID kaart. Nu heb ik de correcte besteld maar in 2 weken is er nog steeds geen spoor van levering van dit kaartje.

Ik moet nu gaan zoeken naar een alternatief. Het slot waar de risercard is fysiek exact hetzelfde als een PCI kaart. Alleen is het mijn niet duidelijk of dit elektronisch ook een PCI slot is. Ook de techsheet maakt mij niet echt wijzer.

Moest die een gewoon PCI slot zijn kan ik een universele riser kabel gebruiken voor totdat de riserkaart er is.

Zou iemand mij uit de nood kunnen helpen.

Heel hard bedankt!!

Laurens Mathues

Het is dus blijkbaar een Dell PowerEdge R200. Was handig(er) geweest als je dat in het bericht had vermeld ipv. de helpers te verplichten de techsheet openen voor die informatie.
Verder neem ik aan dat je niet PCI videokaart bedoelt maar een PCI-E videokaart, want PCI kaarten kunnen (zover ik kan zien) gewoon in een expansion slot.

Ik zie het volgende in die techsheet, onder I/O ports:
Four total: two Gigabit embedded NICs plus one of two risers:
Riser 1: one PCI-X® slot (64-bit/133MHz); one PCI Express™ slot (1x8 lane)
Riser 2: two PCI Express slots (1x4 lane with x8 connector and 1x8 lane)

In de Hardware Owner's Manual zie ik, op pagina 75:
Expansion Cards
The system is available with an optional PCIe riser card or PCI-X/PCIe riser card. The PCIe riser card contains two PCIe expansion slots with x8-lane connectors—slot 1 has x4-lane capability and slot 2 has x8-lane capability.
The PCI-X/PCIe riser card provides one PCI-X expansion slot and one PCIe x8-lane expansion slot. If you are installing a remote access controller card, it must be installed in the upper slot of a PCI-X/PCIe riser card. See PCIe Riser Card Connectors" on page 124 for the locations of the expansion-card slots on the two types of riser cards.
en dan op pagina 79 de installatie ervan.

Op pagina 124 staan dan de 2 soorten Riser cards, waar ik ervan uitga dat jij de de tweede hebt, zoals te zien op Figure 6-4

Lijkt mij dus dat wat jij wilt doen wel kan, zolang je de aansluiting maar kunt verlengen tot de "sleuf naar buiten" van 1 van de Expansion slots. Of bedoelde je wat anders met "[...]riser kabel [...]"?

Overigens zou ik sterk vermoeden dat wat over de SAS controller wordt gezegd ook geldt voor een (krachtige) intern ingebouwde videokaart, oftewel dat er dan waarschijnlijk onvoldoende koeling in de systeemkast is.
Dus (denk ik dan) zou je (ook) de optionele PCI Fan Assembly moeten kopen en installeren.

If your SAS controller has an external storage connector, you must install the optional PCI fan assembly in your system to maintain the proper cooling environment. Failure to install the fan assembly could result in the ystem
overheating and shutting down unexpectedly.
See "Installing the PCI Fan Assembly" on page 72 for instructions on installing the PCI fan assembly.

Verder kun je natuurlijk Dell zelf bellen voor bevestiging van bovenstaande, maar ik denk dat de informatie wel klopt/werkt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan