PCI Slot

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Wat is de snelheid van een pci slot, dan bedoel ik niet pci express. maar de normaal pci slot.
ik las ergens dat dit 33mb/s was -

ik heb 2 PCI Gbit netwerkkaartjes in een pc met pfsense. maar ik kom niet hoger dan 370 mbit snelheid.

Dat de pci slot 33 mb/s aan kan zou kunnen kloppen dan. is 264 mbit.

nog ergens anders lees ik dat de pci slot 133 mb/s is, dit is 1064 mbit.

heeft het zin om naar pci express x1 te gaan ?

Als ze bridged staan via pfsense, vergeet dan ook niet dat de processorsnelheid en de hoeveelheid cache een enorme invloed kunnen hebben op je performance. In principe is PCI breed genoeg om Gb te ondersteunen, tenzij het op een 386/486SX gaat.

pfsense is een i386
hoe kan ik zien of ze in bridged staan.
PfSense is een quadcore . de CPU loopt met een speedtest onder de 25 %

Laatst bewerkt:
PfSense is een quadcore . de CPU loopt met een speedtest onder de 25 %

Helaas zegt dat weinig over het feit dat er en mogelijk performance probleem is.

pfsense is een i386

Ik neem aan dat je een i386 image bedoeld, want multicore 386 processors bestaan niet. Mogelijk een beetje verwarrend maar i386 aangeduide images zijn "intel-32bit architecture" en heeft geen betrekking op de nu 30 jaar oude processor

Ik kom er niet goed meer uit, ik heb de kabels geschikt en de zelfde kabels langs elkaar gelegd, de utp kabels weg van de Electra kabels. nog niet veel verschil.
ik heb een speedtest van 381 mbit

Het moederbord = P5B-MX
De PCI Gbit netwerkkaartjes zijn van Linksys,

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

De CPU zelf zou de snelheid moeten trekken. die komt niet hoger dan 25%

Laatst bewerkt:
Net nog wat even gelezen op internet. Met PCI is 380 Mb een redelijk nette score. Probleem lijkt vaak de interrupt density te zijn. De bus kan ongeveer 800Mb verstouwen en dat moet je op sommige borden delen door 2 NIC's, dus je maximale verwachtte doorvoer zou rond 400 Mb zijn. Als je DMA hebt en aparte PCI kanalen kun je tot zo'n 850-900 komen.

Ik kan helaas niet in de handleiding vinden hoe de PCI kanalen zijn aangelegd op jouw moederbord. Maar omdat het een low-budget bord is/was is er een kans dat beide PCI's 1 kanaal delen. In dat geval is 400-450 het hoogst haalbare op jouw moederbord.

aa. ja. ik begrijp het, en klinkt logies.
zal een pci express x1 kaartje de boel verstellen waar 2x 1gbit poort op zit?

pci express x1 is een snelheid van 250mb/s = 2000 mbit = 2x 1000mbit (1Gbit) per poort ...

Laatst bewerkt:
Dat is dus ook een beetje afhankelijk of die kaart DMA ondersteund. Het is een beetje krap aan, maar de bus ondersteund het in ieder geval qua doorvoer (pcie-1x is EXACT 2 Gb). Theoretisch kan het dus, maar ik ben toch een beetje voorzichtig, omdat de ICH7 nou eenmaal niet een monstersouthbridge is.

Heb je al geprobeerd om de onboard gigabit en 1 PCI kaartje te gebruiken? Theoretisch zou je daar een flink eind mee moeten kunnen komen.

PCI Express x1 is 1 kaart met een snelheid van 250mb/s. met 2x 1 Gbit poortjes.
Is er dan nog de snelheid verlies wanneer het door 1 de zelfde kaart loopt!

Met 2 pci kaartjes op verdeelde pci poort snelheid zo als nu zou het met pci-e x1 toch niet moeten zijn.
ik heb een kaart gevonden heeft 2x 1 Gbit poortjes. Dit is 1 kaart. Maak ik hier een Lan/Wan van heb ik toch ook de snelheid?

Wat is DMA, En waar kan ik dit terug vinden bij de specificaties van de pci-e x1 netwerkkaart.

ik heb 2 internet lijnen, ik heb de Wan van de 2 lijntjes omgezet. nu zit de 500 op de onboard Wan en de PCI de LAN!. de 2e PCI kaart zit voor de andere internet verbinding.

ik heb nu een snelheid van een piek van 455mbit

Laatst bewerkt:
ehm ja ? ? ? ehmm hu ?

8mb/s is 1 mbit/s.
125mb/s = 1000mbit = 1 gbit

125 x2 = 250 mb/s
die pci-e x1 kaart is 250 mb/s doorvoersnelheid op pci-e x1.

250 MB/s (x1) 1
1 GB/s (x4) 2
2 GB/s (x8) 3
4 GB/s (x16) 4
8 GB/s (x32) 5

Dan vraag ik mij af of het met 1 de zelfde kaart waar ik 2 x 1000mbit uit kan halen wel de snelheid zou kunnen halen over 1 pci-e x1 kaart... www.conrad.nl/ce/nl/product/559538/Conrad-Netwerkkaart-PCI-Express-LAN-101001000-MBits

Laatst bewerkt:
M=mega
m=milli
B=byte
b=bit

Je gooit nog steeds alle merken door elkaar, tis ook allemaal theoretisch mogelijk maar of je het haalt is van zoveel factoren afhankelijk, snap ook niet waarom je daar zo op blind staart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan