pci-sloten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Henk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
simpele korte vraag,

is het aantal pci-sloten uit te breiden????

bedankt voor jullie reacties:thumb:

Dat is mogelijk met een riserkaartje.
Deze plug je in 1 van de PCI sloten en je hebt er dan 3 ipv 1.

64bit_risercard_p3.JPG

bedankt globe,

voor je snelle reactie:thumb:

Geplaatst door globe
Dat is mogelijk met een riserkaartje.
Deze plug je in 1 van de PCI sloten en je hebt er dan 3 ipv 1.

64bit_risercard_p3.JPG

Wat overigens geen garantie is dat het gaat werken. Bovendien moet dat dan wel in je kast passen, de openingen aan de achterzijde zullen dan hoogstwaarschijnlijk op de verkeerde plaatsen zitten omdat de kaart er ten op zichte van het orginele pci slot onder een hoek van 90 graden in komt te zitten.
Mijn antwoord is dus eigenlijk nee, het kan niet (of zeer moeilijk)
Heb je zo weinig sloten of wil je zoveel pci kaarten plaatsen???

Even een vraagje hierover, als je die dus in een van de sloten zet, dan heb je er daarna 3, maar die zitten dan toch intern? dan kun je toch niet bv een videokaart op die riserkaart aansluiten?

Geplaatst door maestro12

Wat overigens geen garantie is dat het gaat werken. Bovendien moet dat dan wel in je kast passen, de openingen aan de achterzijde zullen dan hoogstwaarschijnlijk op de verkeerde plaatsen zitten omdat de kaart er ten op zichte van het orginele pci slot onder een hoek van 90 graden in komt te zitten.
Mijn antwoord is dus eigenlijk nee, het kan niet (of zeer moeilijk)
Heb je zo weinig sloten of wil je zoveel pci kaarten plaatsen???

bedankt, maar ik zag net dat er ook flexibele zijn, dus er zijn mogelijkheden.
Ik heb eeb videokaart die 2 ruimtes inneemt. en een geluidskaart die 2 ruimtes inneemt, daarbij kan ik niks in de omgeving van de geluidskaart zetten, want dan stoort ie, als ik mijn tv-kaart en een extra netwerkkaart wil bijplaatsen heb ik een probleem.
De kaartje kosten overigens, maar gemiddeld 20 a 30 euro, dus ik denk wel dat ik een poging ga wagen

bedankt jongens

ooh, eeeh........globe

de kaartjes die wij vinden zijn 1--->2
op jouw fotootje staat een 1---------->3
waar heb je die vandaan???:rolleyes:

bedankt vast:D

google

Ik heb ooit ook zo'n flexibel ding gehad, werkte bij mij prima. Waren idd. ook maar 2 PCI slots.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Robbert1978
Even een vraagje hierover, als je die dus in een van de sloten zet, dan heb je er daarna 3, maar die zitten dan toch intern? dan kun je toch niet bv een videokaart op die riserkaart aansluiten?

makkelijk zal het inderdaad niet worden, maar in die uitbreiding het kleinste kaartje stoppen, lijkt me

Houd er rekening mee dat alle kaartjes die in zo'n riser komen allemaal dezelfde IRQ moeten delen.

Geplaatst door Tiborv
Houd er rekening mee dat alle kaartjes die in zo'n riser komen allemaal dezelfde IRQ moeten delen.

hey tibor

moet je dat dan zelf doen, normaal regelt de computer dat toch??

Windows regelt dat in combinatie met het (plug and play) BIOS. Elke PCI kaart krijgt een eigen IRQ toegewezen, eventueel moeten 2 (of meerdere) PCI sloten een IRQ delen. Als je meerdere PCI sloten parallel gebruikt, delen deze dus de IRQ's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan