pci vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene210879

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Hallo Allemaal,

Ik weet nief of mijn vraag op de goede plaats staat in het forum.

Ik heb een pci kaart Pinnacle DV 500 maar het probleem is dat mijn moederbord geen pci slot heeft is er iets te koop voor hem op usb of i-link te kunnen gebruiken.

Groetjes,
Rene

Bedankt voor de link ik heb gekeken en ziet er wel interssant uit.

Maar als ik goed begrijp kan ik daar de pci kaart in steken en zo op de pc aansluiten maar dan hoop ik wel dat de functie van die kaart goed werken voor realtime monteren met adobe premiere 6 en dat ik ook gewoon vanuit adobe naar mijn dvd recorder kan gaan

Bedankt voor de link ik heb gekeken en ziet er wel interssant uit.

Maar als ik goed begrijp kan ik daar de pci kaart in steken en zo op de pc aansluiten maar dan hoop ik wel dat de functie van die kaart goed werken voor realtime monteren met adobe premiere 6 en dat ik ook gewoon vanuit adobe naar mijn dvd recorder kan gaan

Hoe meer kaartjes je tussen je bron en je PC steekt hoe meer kans op latency en problemen je kan krijgen..... Voor 100€ koop je een nieuw motherboard met extra PCI aansluitingen erop, waarschijnlijk de goedkoopste en beste oplossing

Of het goedkoper is denk ik niet heb net 2 weken een nieuwe pc van Hp maar nu is het wel zo dat het moederboard voorbreid op een pc slot volgens HP kan die er op gesoldeerd worden omdat de soldeer punten er namelijk al op zitten dus moet iemand zoeke die kan punt lassen dan zou werken volgens Hp

Of het goedkoper is denk ik niet heb net 2 weken een nieuwe pc van Hp maar nu is het wel zo dat het moederboard voorbreid op een pc slot volgens HP kan die er op gesoldeerd worden omdat de soldeer punten er namelijk al op zitten dus moet iemand zoeke die kan punt lassen dan zou werken volgens Hp

Op je mobo (laten) solderen.. slecht idee :shocked: dit gaat nooit goed werken.

Indien je een externe aansluiting overweegt, probeer deze dan uit alvorens aan te kopen. In een kleinere zaak moet dit te onderhandelen zijn.

Laatst bewerkt:
Zelf een PCI slot er op solderen kan gaan werken, mits de chipset het ondersteunt, mits de Bios het ondersteunt, mits je vreselijk goed kunt solderen, mits je ook een goede soldeerbout hebt, mits de fabrikant alle voedingslijnen door heeft laten lopen, mits........

Maar onmogelijk is het niet, getuige de volgende link.
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=569617

Op de link wat jij aangeeft staat precies het moederbord afgebeeld zoals die van mij ook uitziet wat betreft het pci slot

Jou woorden zijn bijna het zelfde als wat Hp mij ook verteld heeft ik heb eens in de bios gekeken en daar staat de pci slot op uit maar of de voedings doorlopen weet ik niet kan altijd proberen iemand te vinden die er verstand heeft.

Maar denk niet dat ik daar iets aan heb aangezien die dv500 kaart niet onder vista kan draaien anders pak ik de oude pc van de vader maak ik daar een montage pc van.

Laatst bewerkt:
Zelf een PCI slot er op solderen kan gaan werken, mits de chipset het ondersteunt, mits de Bios het ondersteunt, mits je vreselijk goed kunt solderen, mits je ook een goede soldeerbout hebt, mits de fabrikant alle voedingslijnen door heeft laten lopen, mits........

Maar onmogelijk is het niet, getuige de volgende link.
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=569617

Huzarenstukje, de vraag is hoe lang gaat dit werken ? Hij gebruikt hier wel een gelijkstroom soldeerbout voor, maar je warmt je mobo toch 300° op één slecht contact aan de frequentie waar de bus op draait en je hebt niks dan problemen. Maar ik geeft toe knap van die gast.:thumb:

Tjah ik weet het ook niet maar ik kan een oude pc krijgen pentium 4 met 3 gb geheugen en 3 pci sloten erop voor 50 euro dus maak ik me daar een montage pc van probleem en goedkoop opgelost.
want heb geen zin dat mijn nieuw pc word verknoeid door een beunhaas

Laat ik het zo zeggen.....ik kan behoorlijk goed solderen en heb ook de goede spullen, maar als ik het voor je zou doen kreeg je geen enkele garantie.
Een andere pc is natuurlijk een mooie oplossing.

Ik geloof best wel dat je goed kan solderen, maar het is wat je zegt geen garantie erop als er wat aan mijn moederboard komt ben ik verder van huis maar een ander pc heb ik al thuis is ook de beste oplossing en de goedkopste.

toch bedankt voor al je berichten en de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan