PCI-X aansluiting op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krawczik

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
Berichten
9
Hallo,

Ik heb onlangs 2 pci-x kaarten aangeschaft. Het zijn kaarten die mijn muziekprogramma ondersteunen.
Volgens mij worden er geen moederborden meer gemaakt met pci-x aansluitingen.
Ik zou wel een oud moederbord kunnen aanschaffen, maar die ondersteunen waarschijnlijk geen i7 processor etc.

Dus mijn vraag is, is er een manier om dit met een modern moederbord toch voor elkaar te krijgen?

grt chris
 
zijn er ook andere kaarten die onder dat muziekprogramma kunnen werken?
PCI-X word inderdaad niet meer gebruikt PCI-E is nu de standaard

kun je misschien wat meer info geven over je huidige setup en de programma's die je er voor gebruikt?
of moet de setup nog volledig aan geschaft worden?

ik weet niet of dit werkt maar je kunt ook een riser card aanschaffen kost alleen wel wat...
klikerdeklik

maar dan is ook nog de vraag werken die kaartjes uberhaupt wel onder de nieuwere operating systems?
 
Laatst bewerkt:
hd core card.jpg

Het bedrijf avid is de maker van het muziekprogramma. Zij maken ook de kaarten voor het programma, voor extra processorkracht.
Deze kaarten zijn uitzonderlijk duur. Er zijn ook nieuwe versies van de kaarten, maar dan ga je richting de duizenden euros, per kaart.
Deze heb ik 2dehands aangeschaft, en juist omdat ze zo oud zijn, heb ik er nog een redelijke prijs voor kunnen krijgen.

Ik heb ook een foto als bijlage. De 2 kaarten zijn ook erg lang, dus het wordt nog moeilijk ze in mn kast te proppen met die extensie die jij voorstelt.
De kaarten worden ook aan elkaar gekoppeld om informatie door te geven, dus ik vraag me af of dat dan ook zo herkent wordt door het moederbord als ze
op één slot zitten.

Mijn opstelling is:

Asus p8z77 moederbord
Intel i7-3770 3.40GHz
2x 16 Gig DDR3 RAM
8TB aan harddisk, verschillende schijven
240 GB Agility3
Gr. Kaart GTX560 2gig
 
Laatst bewerkt:
ow en als het goed is, regelt het muziekprogramma dat de kaarten worden herkent door het muziekprogramma. Dus je hebt updates voor het programma die de kaarten stuurt. Zo werkt het volgens mij
 
tjah opzoek naar een z77 moederbord met pci-x sloten vraag me af of die uberhaupt wel bestaan ik denk dat je dan vooral op de server segment moet gaan zoeken
ik zal kijken of ik wat kan vinden

EDIT: ik lees nu dit ook The only Sandy Bridge Intel chipsets which support PCI natively are: B65, Q65, and Q67. All others (which bridge support via pcie) have not been shown to work with pro tools HD PCIx cards.
word dus een nieuw moederbord dat is zeker

EDIT: ik kan ze niet zo 1 2 3 vinden en ben bang dat ze helemaal niet bestaan voor socket 1155 daar zijn ze volledig over gestapt naar pci-e zelfde geld voor socket 2011
als je echt perse pci-x wilt gebruiken dan kun je het beste een stapje terug gaan naar Socket 1366 daar heb ik meerdere moederborden gezien met native pci-x support
zijn wel wat oudere core i7 cpu's die daarop werken maar jah dan werken je kaartjes tenminste...
 
Laatst bewerkt:
De bovenstaande opstelling is wat ik nu heb. De processor is ivy bridge volgens mij, weet niet of dat iets verandert. Maar een nieuw moederbord is duidelijk. Het gaat dan gewoon een nieuwe pc worden, puur voor de muziek. En inderdaad, de PCI-x kaarten moeten natuurlijk worden herkent door het moederbord. Dat is ook nog de vraag. De avid forums geven me nogal diverse antwoorden en behoorlijk ingewikkelde custom builds. Omdat de kaarten nogal groot zijn moet er op het moederbord misschien een beetje ruimte gemaakt worden.
Wordt nog een hele klus heb ik het idee. Of bied een mac pro misschien betere opties qua moederbord en herkenning.
Ik ga me nog even goed verdiepen!
 
zolang de kaarten aan de voorkant waar ze vast worden gemaakt aan de kast het zelfde zijn zoals iedere andere video/netwerk/geluids kaart dan zou het geen probleem zijn
heb je misschien foto's van de betreffende kaartjes? kun je mij ook wat meer inzicht geven?

EDIT: NVM over de link gekeken zie nu de kaart sorrie.
zolang het moederbord over native pci-x beschikt zal dit geen probleem zijn de kaart zal alleen wel extra veel kast ruimte nodig hebben
dus een grote kast is wel aan geraden

EDIT2: ik heb hier een moederbord voor Socket 1366 de Asus P6T WS Professional deze beschikt over 2 PCI-X poorten klikerdeklik

EDIT3: ik heb hier nog een link met redelijk wat mensen die HD tools gebruiken via een PCI-X poort op socket 1155 misschien ook voor jou een oplossing tussen klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het moederbord gezien. Maar zoals je ziet op de foto van het mb, dat er vanalles in de weg zit aan het uiteie van de PCI-x slots. Kan het ook mis hebben..

edit: Bedankt! Die had ik nog niet gevonden. Even kijken of die moederborden binnen NL te verkrijgen zijn. En die oude kaarten werkend te krijgen op het systeem
 
Laatst bewerkt:
Ben erachter gekomen dat je in PCI sloten ook pci-x mag installeren. Het enige probleem is dat er nog een beetje uitsteekt, dus op je moederbord moet er wel ruimte voor zijn.

Bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan