PCIe videokaart icm PCI Riser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drummert

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Hallo,

ik heb een HP DC7900 SFF-uitvoering met zo'n handige (!) PCI riser....
Kan ik hier op een of andere manier nog een PCIe video kaart in kwijt?
Las wel iets over verbindingskabels die daar voor zijn....
Weet ook dat PCI en PCIe niet compatible zijn...

Zie bijgaande afbeelding. Als ik het goed heb zitten er op het moederbord wel PCIe aansluitingen. Maar die zitten dan praktisch gezien met de riser in de weg....
pci riser.jpg

Hoor graag.

Zoals je zelf al opmerkt: PCI en PCI-e zijn niet compatible met elkaar, dus nee dat kan niet.

Wel heb je inderdaad drie PCI-e aansluitingen (de overige drie zijn PCI-e waarvan twee 16x). Maar gezien de vormgeving van je pc zal dat lastig worden om die te gaan gebruiken, daar zal je iets van een flexibele riser (met zo'n kabel) voor moeten hebben. De PCI-riser zit in ieder geval in de weg.

Bedankt! dat vermoeden had ik al. was al wat bezig aan het zoeken op het gebied van die kabels. Vraag me dan af wat dan de beste oplossing zou zijn en hoe ik dat zou moeten construeren...

Tis een BTX formfactor moederbord, anders zou je kunnen denken aan een andere kast maar dit spul is toch al antiek, zou er geen cent meer aan uitgeven.

Je zou aan een 2e handsje i5 kunnen gaan denken.

Dat was al plan B, Lange Pier. ;) Maar je weet maar nooit. Deze gaat naar het museum.

Er zijn wel half-height videokaarten voor in de pci-e sloten, maar gezien de leeftijd van het systeem ga je er geen enkele stap op vooruit gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan