PCMCIA kaart SMC

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoert86

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb een oudere laptop waarvan de draadloze kaart stuk is. En aardig duur om te laten maken. Nu heb ik nog een PCMCIA kaart liggen waarmee ik verbinding wil maken met m'n modem. Echter, ik heb er een WPA2 beveiliging op staan, maar de software die ik er bij krijg ondersteund dat niet. ook al wat andere downloads geprobeert, maar krijg het niet voor elkaar.
Het is een SMCW V.3 kaart. Hoe is dat probleem op te lossen

gr. Sjoert

De draadloze netwerkkaart is ook oud. Ik denk dat er niet veel anders opzit dan te kijken of WPA beveiliging wél mogelijk is met die netwerkkaart. Indien ja, daar dan de draadloze instellingen op de router aan aanpassen.

PS: Het is niet eens uit te sluiten dat het apparaat alleen WEP beveiliging ondersteunt. Is dat het geval, dan een nieuwe draadloze netwerkkaart kopen die werkt op die laptop (misschien een USB-variant?), want WEP is echt te weinig beveiliging op je draadloze netwerk.

Succes,

Tijs.

het apparaat ondersteund nu alleen maar wep inderdaat. Ik dacht dat er misschien een softwarematig tooltje te vinden zou zijn om er ook wpa op te kunnen krijgen.

Als de ondersteuning niet ín het apparaat zit, dan kan een tooltje die ondersteuning er niet aan toevoegen.

Een andere draadloze netwerkkaart kopen is dus het devies. Expres de tip van USB aangegeven, want PCMCIA kaartjes die WPA2 ondersteunen zijn er vlgs. mij helemaal niet.

Tijs.

Oke, weet ik genoeg, Hartelijk bedankt voor je hulp, en ik denk dat ik idd maar over ga op USB. Die heb ik voor 2 tientjes al wel zag ik. en laten maken komt al minimaal op 120 eurie!!!!!.

gr. en bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan