PCMCIA kaart werkt niet meer na veranderen IRQ in xp, ook niet in andere laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

DavE38

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2012
Hallo allemaal,

Ik ben Dave en heb me vandaag maar eens geregistreerd in de hoop dat iemand op dit forum me kan helpen.
Ik heb een pcmcia kaartje van brainboxes, de pm-020. deze werkte correct, tot ik in xp het IRQ en de I/O settings heb veranderd. Om mijn BMW uit te kunnen lezen gebruik ik "INPA" een programma dat alleen werkt met IRQ 4 en I/O 0x3F8.
Ik heb dus in het tabblad bronnen in de device manager de settings veranderd en sindsdien word het apparaat nog wel herkend, maar staat er:

Dit apparaat is niet juist geconfigureerd.(Code1)

Klik op stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Als ik vervolgend de drivers opnieuw wil installeren zegt hij dat hij de juiste drivers niet heeft, wat voorheen dus altijd goed was. ik heb de nieuwste drivers van de brainboxes website.

Ik heb zojuist een andere laptop geprobeerd, waar ik eerst een verse windows op heb geinstalleerd en daar geeft hij precies hetzelfde aan.
Het lijkt er dus op dat ik de settings niet op mijn laptop heb veranderd maar in het pcmcia kaartje zelf, en dat dit kaartje daardoor onbruikbaar is geworden.

Heeft iemand een idee of dit inderdaad het geval kan zijn dat ik via windows de settings van het kaartje zelf heb veranderd?
En hoe kan ik dit ongedaan maken? Ik kan de I/O settings namelijk niet meer veranderen. dit kon gek genoeg de eerste keer wel.

Alvast bedankt

In principe zou je alleen de settings voor de virtuele compoort hoeven aan te passen. Volgens mij doe je dat niet op het kaartje. Ik weet niet waar precies je het hebt veranderd? Ik heb zelf een USB converter voor serieel en daar krijg ik een virtual port die je kan "mappen" op een vaste compoort met specifieke settings.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan