Pcmcia mtd-0002 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo mede help-mijers.

Een paar weken terug heb ik de laptop van mijn ouders onder handen genomen, en opnieuw windows XP op gezet, omdat de laptop een beetje sloom werd en de xp die erop zat, stond er al een aardige lange tijd op. Ook was de oude XP in het engels, de nieuwe is in het nederlands, wat makkelijker voor mijn ouders. Alles erop zetten ging prima. Hoewel ik eerst nogal moeite had met de drivers van een " smartcardbus controller " kreeg ik deze uiteindelijk met wat moeite geinstalleerd.

Na een tijdje krijg ik ineens de meldig dat een driver installatie voor PCMCIA MTD-0002 mislukt is. Geen idee wat het is, en dus maar even gaan zoeken op google. Er zit inderdaad een PCMCIA slot in de laptop ( al eerder gezien, maar nooit geweten dat het zo heette ), die overigens nooit word gebruikt, er zit wel een plastic dummy card in die voorkomt dat er stof of vuiligheid in komt.

Op google heb ik dus maar even gezocht naar drivers, maar dat is een speld vinden in een mega hooiberg, de ene website zegt dat er geen drivers zijn, de andere wel, maar die willen mij opzadelen met een 1 of andere lugubere programma dat geinstalleerd moet worden om zo de driver(s) te vinden.

De melding dat de installatie mislukt is komt steeds na het opstarten van de laptop, en wil dit graag verhelpen natuurlijk zodat mijn ouders rustig gebruik van de laptop kunnen maken zonder dat ze steeds die melding krijgen.

De laptop is een oudje, die mijn ouders vooral gebruiken voor e-mail, internet bankieren en tekstverwerken.

we praten hier over een:

Dell Latitude D600
Intel pentium M 1.60 GHZ
512 MB ram ( komt binnekort meer bij )
Windows XP, up to date
Avast anti-virus

Ik hoop wederom dat iemand mij kan helpen, of in ieder geval op een goed spoor kan zetten :D

Laatst bewerkt:
If you receive an MTD-0002 error or other unknown PC Card issue it means that the BIOS is unable to allocate the required memory resources for the card.

A mis-mapping has occurred causing the PC Card to be mis-detected. A Basic Input Output System (BIOS) upgrade that addresses this issue will be required from the OEM/Computer manufacturer.

Contact the manufacturer to obtain the same.

NOTE: Modifying BIOS/ complementary metal oxide semiconductor (CMOS) settings incorrectly can cause serious problems that may prevent your computer from booting properly. Microsoft cannot guarantee that any problems resulting from the configuring of BIOS/CMOS settings can resolved. Modifications of the settings are at your own risk.

Bron : Microsoft.

Je zult dus je BIOS een update moeten geven.
Wees daar wel zeer secuur mee, als je een verkeerd bios flasht kun je de laptop in de kliko gooien.
Aan de andere kant, negeer de boodschap gewoon als je het niet aandurft of de fabrikant geen jongere bios aanbiedt.

Hallo :)

Ten eerst sorry dat het zo lang heeft geduurd.

Die bios update zie ik 1 2 3 niet zo zitten, als het fout gaat, help ik hierbij wel een laptop van mijn ouders naar zn grootje..

@Mik, die driver had ik dus al gedownload en geinstallaard, daarna kreeg ik dus opeens die PCMIA waarschuwing.

aangezien deze module nooit word gebruikt, kan ik dat gewoon uitschakelen, zodat ik die melding dus ook niet meer krijg ?

Ok, wat je gedaan hebt is een onjuiste pcmia-driver geinstalleerd, & daarna de chipset-driver vervangen, & de onjuiste pcmia-driver laten zitten.

Handigste manier is om de pcmia-driver via Apparaatbeheheer helemaal te verwijderen, de computer te herstarten, Windows de pcmia opnieuw laten vinden & installeren, herstarten

Is het dan nog niet goed dan staat op de site van Dell onder de chipset de originele driver:

http://www.dell.com/support/drivers...leId=2731112106&languageCode=en&categoryId=CS

Hier nog de correcte installatie volgorde:

http://www.dell.com/support/trouble...ticles/ArticleView?c=&l=nl&s=bsd&docid=268873

Tot slot kan je dat pcmia-slot uiteraard uitschakelen, maar ze willen nogal eens handig zijn op die ouwetjes...

@ TheKnight : Ik heb alle drivers van de dell website gehaald. Die op de dell website staat, is weleenswaar de goede, maar halverwege krijg ik een error en zegt dat de driver versie niet voor " deze windows versie is geschreven " . Wat ik raar vind, want de laptop heeft niks anders gehad dan windows XP.

Ik heb meerdere malen geprobeert via apparaatbeheer het apparaat te verwijderen, bij bij een opstart kan windows de driver niet vinden.

Het leuke is ook, dat ik maanden terug het exacte probleem had. Ik heb toen diezelfde driver die ik nou ook had geinstaleerd, toen ook geinstaleerd, en toen waren de problemen over. Dus daarom snap ik deze " nieuwe " error niet helemaal.

Ik dacht dat het misschien kan liggen dat ik van engelstalige XP naar een verse versie van de nederlandse XP ben gegaan ? Volgens mij maakt dat niet uit, of wel ?

Ik denk dat ik die module ga uitschakelen, in die 6 jaar dat we die laptop hebben, is het nooit gebruikt eigenlijk.

Ok, ik denk dat het installatieprogramma niet overweg kan met XP SP3, officieel is het geschreven voor 2000/XP.

Ik heb het even gedownload, & zie nog twee mogelijkheden:

Verwijder het apparaat nog eens & herstart, & als de Wizard begint, kies dan Ik wil zelf kiezen, Niet kiezen, ik bepaal zelf welk stuurprogramma.., Bladeren & ga dan naar de map waar het is uitgepakt wat zoiets is als:

\R114084\O2Micro\WinXp & klik daarin O2MWXP.INF (Setup-gegevens) aan. Volgende, negeer waarschuwingen over Niet digitaal ondertekend, etc.., tot & met Voltooid. Herstart & kijk of het werkt.

Andere methode is RechterMuisKlik op \R114084\setup.exe (Toepassing), dan tabblad Compatibiliteit, vink Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren, & selecteer Windows 2000, Toepassen, OK.
DubbelKlik \R114084\setup.exe.

Als een van beide methoden werkt, ga dan na de herstart langs Microsoft Update, kies Aangepast, & kijk of er onder Hardware nog optionele updates zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan