PCMCIA slot herkent geen kaarten meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timeemit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Hoi,
Bij onze laptop z'n PCMCIA slot is iets raars aan de hand, hij herkent geen enkele kaart meer.
Ik heb twee soorten kaarten: een netwerkkaartje en een tv-kaartje maar bij beide kaarten hetzelfde probleem en bij het insteken in de laptop geen reactie. Ik heb ook al in het apparaatbeheer gekeken en daar is niks raars te zien en alle apparaten zijn goed geïnstalleerd (heb wel even rondgekeken maar kon er niet uit opmaken of er in het apparaatbeheer wel een PCMCIA slot aanwezig was).

De computer is twee keer opnieuw geïnstalleerd, eerst met de rescue-cd en later met een normale Windows-cd. Maar dit lijkt niks uit te halen het probleem blijft hetzelfde.

Wat ik nog wel heb uitgevonden is dat als ik de tv-kaart in het slot steek en met mijn vinger zo'n tv aansluiting aanraak dat ik een kleine schok krijg, het kaartje krijgt dus wel stroom.

Er is meegeleverde software maar daarop staan niet specifieke drivers voor een PCMCIA slot, volgens mij moet Windows deze toch ook kunnen herkennen?

Vreemd omdat eerder de laptop wel PCMCIA kaarten herkende en de kaarten werkte ook allebei. Misschien zijn er toch drivers nodig of is het slot gewoon kapot.

Specificaties van de laptop zijn als volgt:
  • AMD Turion64 met AMD PowerNow! - technologie
  • 512MB DDR RAM PC2700 333MHz
  • ATI Mobility Radeon X200
  • LG Multi-norm DVD+R/RW-, DVD-R/RW- en CD-R/RW-station met Double Layer ondersteuning voor +R/-R
  • AC 97-compatibel, SPDIF uitgang, stereoluidsprekers
  • 3xUBS 2.0, 1x Firewire (IEEE 1394), Modem (RJ11), LAN (RJ45), 1x PCMCIA Type II, 4-in-1 kaartlezer
  • Wireless LAN volgens IEEE 802.11g

Hopelijk weet iemand hier meer over,
Timeemit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan