Pcmcia

Status
Niet open voor verdere reacties.

arubaman

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Ik gebruik een LAN-verbinding voor het internet bij @home via mijn gewone desktop-pc. Windows XP
Nu heb ik voor mijn laptop een PCMCIA-netwerkkaart gekocht en deze geplaatst in een socket, en de drivers geinstalleerd die erbij zaten maar ik kan geen verbinding krijgen met het internet. Op mijn laptop zit Windows 98. Volgens mij mag dat geen probleem zijn.
Ik heb gehoord dat je de laptop dan dezelfde computernaam moet geven als de desktop maar ik heb geen idee waar ik dat moet instellen op de laptop.

Wie heeft er voor mij zo snel mogelijk een oplossing hiervoor.

Met vr.groet,

:cool: Arubaman

Het is ten eerste maar de vraag of je PCMCIA kaart goed werkt, of dat je netwerk instellingen of wat dan ook verkeerd zijn.

Je hebt hem nu iedergeval geplaatst in een categorie waarbij je denkt dat de PCMCIA kaart stuk is. Heb je dit ook gecontrolleerd, of herkent Windows 98 de kaart gewoon, en staat deze ook bij de netwerk omgeving?

Via Start > Uitvoeren > winipcfg kun je zien of de kaart er tussen staat.

Als je met winipcfg hebt vastgesteld dat de kaart herkend wordt, moet je het systeem instellen voor internet.

Dit doe je via IE/extra/verbindingen/
klik hier 'nooit een verbinding zoeken'
verder bij LAN instellingen
'Instellingen IE automatisch overnemen'

De naam waar je het over hebt is pas nodig als je informatie gaat delen.

Mijn kaart werkt wel.het is een Sweex LAN-adapter.
In configuratiescherm-PC-kaart(PCMCIA) vindt hij hem ook. Er branden 2 lichtjes op de kaart.
1 als de laptop is aangelsoten op een 100Mbps netwerk en 1 led licht op als er activiteit is op het netwerk.
Maar bij winipcfg zie ik PPP Adapter en Realtek 8139-series PCI-NIC.
Hij staat standaard op PPP Adapter maar kan hem niet veranderen in de Realtek.

:confused:

Hij laat altijd als eerste PPP zien. Als je daarna op REALTEK drukt moet je in je schermpje de aansluiting zien van je systeem op de router.

Eerst adapteraddress, dan
IPaddress x.x.x.2 als het systeem het tweede aangesloten systeem is, dan
subnetmasker, en dan
standard gateway x.x.x.1, waarin
x.x.x meestal 192.168.0 zijn

Dit is wat ik tezien krijg als ik Realtekaanklik:
Adapteradres 00-02-44-98 etc
IP-autoconfig.adres 169.254.135 etc
Subnetmaster 255.255.0.0
Standaardgateway (hier staan geen getallen bij) en ook geen mogelijkheid om iets in te vullen.

:confused:

Nog iets ondekt.
Bij Systeeminfo-Netwerk-Probleemapparatuur staat dat dit apparaat een probleem heeft Code=10 (0xA)

:(

Winipcfg doet alleen een afdruk van de instellingen, je kan daar nooit wat aanpassen qua configuratie.

Het aanpassen gaat via configuratiescherm > netwerk > dan staat daar de realtek, daaronder staat ies van tcp/ip > realtek . Die laatste moet je de eigenschappen van gaan bekijken, en als het goed is krijg je dan wat tabbladen waar je de instellingen kunt neerzetten.

De foutcode die je geeft is een hele algemene. Toch lijkt het apparaat te werken, hij kan geen DHCP server vinden, maar kent zichzelf dus een IP adres toe waar je verder niets mee kan.

Bij deze bedank ik de heren voor hun support.
Ik heb uiteindelijk mijn provider gebeld en die vertelde inderdaad dat ik o.a. mijn computernaam in moest geven op mijn laptop. Na dit gedaan te hebben is het probleem nu dus opgelost.

Mijn dank was wederom groot.

:thumb:

Ik blijf me maar afvragen waar in de Laptop je die naam moest ingeven.
Graag had ik dat nog even gehoord.
Met dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan