PCMI kaart handmatig op modem instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ré77

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2006
Hoi!

Een vraag waar ik zelf maar niet uitkom:

Ik kan het maar niet voor elkaar krijgen mijn draadloze PCMCIA kaart op mijn modem aan te melden.

Toen ik deze draadloze modem + router aanschafte werkte deze wel...stappen in de handleiding (hulpprogramma cdrom) gevolgd en "klaar was klara".

Op een gegeven moment werkte mijn volledige internetverbinding niet meer, niet meer bedraad en draadloos.
Ondertussen kan ik weer bedraad werken maar draadloos: ho maar.

Ik heb:

HP laptop 6000 met WXP(pro) SP2
Speedtouch 585 modem/ router
Speedtouch 110g wireless PC card
ADSL (Speedlinq)

Ik heb al geprobeerd:
Gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd vanaf de Speedlinq cd-rom
De modem gereset
Een nieuwe verbinding gemaakt met geavanceerde instellingen (eigen naam verbinding, ander kanaal gekozen enz)

Waar gaat het mis:

Bij het installeren van de verbinding moet je op een gegeven moment de draadloze kaart in de laptop steken. Dan zou de modem deze vervolgens moeten herkennen...
Dat gaat niet. De modem herkent de draadloze kaart niet (wat in het begin geen probleem was). Wel geeft de Speedtouch wireless PCcard monitor activiteit aan, maar ja...daar houd het ook op

Het hulpprogramma van Speedlinq schakelt de Zero Wireless nogiets automatisch uit. Kan hier een mogelijke oplossing te vinden zijn?

Nu heb ik al een paar keer gelezen dat het mogelijk is de PCMCIA kaart handmatig aan te melden op de modem-router maar hoe dit te doen kan ik weer niet teruglezen.

Dus...Weet iemand hoe deze draadloze PCMCIA kaart "hard" aan te melden op de modem/ router? Zonder het hulpprogramma te gebruiken (Want dat is kansloos)

Alles input is welkom :thumb:

Alvast bedankt voor het kijken,
Groeten, Raymond

Als je de router eens naar fabrieks instelling terug set en alles eens op nieuw invoerd heb je dat al gerpobeerd?
De nieuwste drivers voor je PCMCIA kaart al geprobeerd?
Al gekeken of er nieuwe firmware voor je router beschikbaar was en deze geinstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan