PC's binnen thuisnetwerk : router blokkeert poorten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikVD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2013
hallo,

ik heb sinds kort een nieuwe router: een Sitecom X6 N900. Er is een PC waar webcam XP5 op draait (laat ons zeggen met IP 192.168.1.101) en die een web broadcast doet op een bepaalde poort - laat ons zeggen poort 8080.
Ik kon met mijn vorige router probleemloos op een andere PC binnen het thuisnetwerk de webcam aanspreken (browser - http://192.168.1.101:8080). Maar met de huidige router lukt dit niet meer. Ik heb geprobeerd te pingen naar de webcam-PC en het blijkt dat dit zelfs niet eens lukt - ook niet naar andere PC's in het netwerk.
De webcam-PC is wireless verbonden. De PC waar ik de webcam op wil zien is met een vaste netwerkconnectie verbonden, maar wel naar dezelfde router. Ligt het daaraan ? De Sitecom heeft een 2.4Ghz en een 5Ghz WIfi gateway.

Ik hoop dat ik geen port forwarding hoef op te zetten, want dat is poorten openzetten naar buiten toe en dat wil ik eigenlijk niet...
Ik heb al vanalles geprobeerd maar kom er gewoon niet uit .

iemand ?

bedankt,
Erik

Heb je in je wireless niet "network seperation" (of gelijkwaardige term) ingeschakeld? In dat geval kan wireless en bedraad inderdaad niet met elkaar communiceren

Heb je in je wireless niet "network seperation" (of gelijkwaardige term) ingeschakeld? In dat geval kan wireless en bedraad inderdaad niet met elkaar communiceren

alvast bedankt voor de reactie hoor;
maar ik heb al de instellingen nog eens overlopen, en wireless separation is niet te vinden als parameter.
ik vraag me wel af wat bijvoorbeeld 'gast netwerk' betekent ..

Dat iedereen via de wifi kan internetten maar niet op het netwerk kan, das gast toegang.

Dat iedereen via de wifi kan internetten maar niet op het netwerk kan, das gast toegang.

bedankt.
Klinkt logisch en had ik eigenlijk zelf moeten beseffen.
Maar gast toegang staat dus af ..
Dus logischerwijze zouden wifi en netwerk elkaar moeten kunnen 'zien' ?

opgelost

ondertussen heb ik het euvel gevonden:
lag niet aan de router, maar aan een update van McAfee die een ingebouwde firewall heeft en poorten blokkeerde ...
De Firewall geconfigureerd en hey presto ! allles ok ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan