pc's herkennen elkaar wel met hub, maar niet met switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

superwurm

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
hoi
ik heb een netwerkje met een hub ertussen, maar die hub wil ik al heel lang vervangen want hij bromt te erg.

eerst wou ik mijn pc direct op elkaar verbinden, maar dat lukt steeds niet.
Nou heb ik maar een switch ertussen geplaatst, en volgens de handleiding hoef ik alleen maar de pc's te herstarten en dan herkennen ze elkaar vanzelf

Maar dat gebeurd dus niet

Krijg nog steeds zo'n icoontje van een pc met een rood kruisje.
Wie weet er een oplossing

Staan de netwerkkaarten, van het netwerk zelf, op automatisch IP-adres?

eerst niet, toen had ik nog de gegevens van toen ze nog aan de hub zaten.
Daarna heb ik ze op automaties gezet.
In beiden gevallen kreeg ik het icoontje onderin te zien van een verbroken verbinding.
Maar zodra ik ze in de hub steek, herkennen ze elkaar weer.
Bij de switch dus niet
Heb ook geprobeer met in de switch steken, en dan allebei herstarten, maar dat hielp ook niet

Bestaat het netwerk uit 2 pc's..

kun je beter de hub ertussen uit halen en een
Crssling cable ertussen zetten. Dan wordt de hub overbodig.

Wel is het verstandig twee gelijke netwerkkaarten te gebruiken.( niet altijd noodzakelijk)

Dus voor een paar euro weer gered.....

Gr. Jan

Inderdaad lijkt het me een snelheidsprobleem. De hub heeft waarschijnlijk op 10 mbit gewerkt en de switch op 100 mbit. Stel in de eigenschappen van de netwerkkaarten de snelheid in op 10 full duplex of 10 half duplex.

Geplaatst door kcnuts
Bestaat het netwerk uit 2 pc's..

kun je beter de hub ertussen uit halen en een
Crssling cable ertussen zetten. Dan wordt de hub overbodig.

Wel is het verstandig twee gelijke netwerkkaarten te gebruiken.( niet altijd noodzakelijk)

Dus voor een paar euro weer gered.....

Gr. Jan
Nee, het bestaat uit meerdere pc's, maar ik gebruik er meestal 2. Eentje als server en het bijhouden van m'n websites, en de andere voor audiobewerking (voor lokale omroep waar ik werk). Overige pc's gebruik ik sporadies.
Vandaar dat ik probeerde de twee meestgebruikte pc's via een crosslink cable er tussen te doen, mnaar dat werkte niet.
Heb er al eens een topic over geplaatst hier.

Geplaatst door hangmat
Inderdaad lijkt het me een snelheidsprobleem. De hub heeft waarschijnlijk op 10 mbit gewerkt en de switch op 100 mbit. Stel in de eigenschappen van de netwerkkaarten de snelheid in op 10 full duplex of 10 half duplex.
Hij staat op link speed/ duplex mode en de value staat op auto mode

ga 't ff proberen op 100mbit

Ja hij doet het

heb het op 10mbit full mode gezet

Laatst bewerkt:
kan ik 'm later nog op 100 zetten?
als ik dat nu doe, dan werkt 'ie niet meer

Nee, helaas

Je netwerkkaart is waaarschijnlijk ook 10 mbit en daardoor kan die geen 100 mbit aan. Maar voor enkele eurootjes kan je een 100 mbit netwerkkaartje kopen. Tip, neem er een mete wake on lan, dan kan je je pc vanaf een andere pc in het netwerk opstarten :p. Kijk wel eerst even of je moederbord dit ondersteunt.

dat klinkt wel cool

die 2e pc die ik dus gebruik voor klusjes zoals audio bewerking en branden, is een pentium 2. Denk je dat die dat al ondersteund?

Geplaatst door superwurm
dat klinkt wel cool

die 2e pc die ik dus gebruik voor klusjes zoals audio bewerking en branden, is een pentium 2. Denk je dat die dat al ondersteund?
Dat zal je in de handleiding van je moederbord kunnen vinden.
Je kan ook op de aansluitingen van je moederbord zelf kijken.
Meestal staat het erbij, je moet dan naar WOL zoeken.
(Wake On Lan)
Een kleine aansluiting.

ok thnx
ik ga hier verder op in zodra ik zo'n kaart heb gekocht
lijkt me namelijk best interesant.

mischien is de netwerkkaart van mijn adsl aansluiting ook 10mbit.
Gaat adsl dan sneller als ik er een netwerkkaart van 100mbit inzet? Ik weet dat ik adsl niet kan oppompen, maar ze zeiden dat planet de snelheid had opgeschroeft, maar ik merk er weinig van.
Maar nu je dat zegt over die kaart, mischien komt het daardoor

ADSL zal naar mijn mening niet sneller worden als je een 100mb netwerkkaart erin gaat doen.
De 10mb zal je nu toch ook nog niet volledig gebruiken qua snelheid.

ok

maar merk je een verschil tussen 10 of 100mbit wel met een netwerkkaart? Ik stuur wel eens bestanden van 500mb over m'n netwerk

en via ADSL stuur ik wel eens het een en ander naar buiten (mijn pc dient ook als webserver. Er staat een archief met oude radio uitzendingen op).

Over je netwerk zal je het wel merken of je op 10mb of op 100mb zit.
Let op dat beide netwerk kaarten op 100mb kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan