PC's In werkgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
Hallo leden,

Ik heb een vraag over mijn laptop en pc in de werkgroepen..??

1 Ik heb een laptop met Windows XP Pro (SP3)
En de pc is met windows xp Home (SP2)

Dus mijn vraag is: Kunnen jullie mij helpen met de probleem want ze vinden elkaar niet en pingen lukt ook niet. De werkgroep heet MSHOME.
Hebben jullie een oplossing.
Nicj56

Laatst bewerkt:
Hoi Hoi

hebben ze een vast ip adres wat in de zelfde range zit ?
dus bv bv de laptop 192.168.1.2
de pc 192.168.1.3
en de router 192.168.1.1

zoiets bv ?

en heb je ook al getest zonder firewall op je systeem ?

Hallo leden,

Dus mijn vraag is: Kunnen jullie mij helpen met de probleem want ze vinden elkaar niet en pingen lukt ook niet. De werkgroep heet MSHOME.
Hebben jullie een oplossing.
Nicj56

Ja, ons IP is 192.168.0.1
En de pc's eindigen ook met 1 e dan met nog 2 cijfers weet ze uit mijn hoofd maar ik zoek een oplossing want ik probeer dit al sinds het begin van ons netwerk weten jullie misschien ook in welk werkgroep Win XP staat..??

Router: Sitecom WL114v2

We hebben ook mijn mobiel en WII System en ipod erop aangesloten en onze modem is het merk Motorola en de provider Ziggo.

Laatst bewerkt:
Beste kans dat het in firewallprogrammatuur zit. Schakel alle firewallprogrammatuur uit.
a. McAfee, Norton, Kaspersky etc. hebben vaak óók een firewallcomponent.
b. Verder kun je kijken of de Windows Firewall actief is. Controleren en uitzetten met Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl
c. Je kunt ook aparte firewall software hebben, zoals Comodo firewall, ZoneAlarm etc.
Zet die dan ook (tijdelijk) even uit totdat je die pings in orde hebt.

Dan is er nog de kans dat in de (draadloze) router de instellingen zo staan dat alleen Internettoegang mogelijk is, maar geen thuisnetwerk-verkeer.
Die optie heet dan vaak: AP isolation of WLAN isolation
Kijk of die optie beschikbaar is en zo ja, zorg ervoor dat die niet aan staat.

Succes,

Tijs.

Kan het zo zijn dat het toevallig ook Spec AP heet op een sitecom router.??

De optie "Spec AP" is niet te vinden in de handleiding.

Enige wat er op lijkt in de handleiding is bij Security -> tabblad MAC -> MAC Adress Control.
Als MAC Adress Control aanstaat en voor een vermeld MAC-adres Association Control uitgevinkt staat, dan lijk het erop dat die wel toegang heeft tot Internet maar géén toegang heeft tot het draadloze LAN, en dus geen mappen/printers kan delen of gedeelde mappen/printers kan benaderen.
When "Association control" is checked, check "A" will allow the corresponding client to associate to the wireless LAN.

Ik raad je dus aan om MAC Adress Control in zijn geheel uit te zetten (vinkje weghalen bij Enable). Natuurlijk ga ik ervan uit dat je het netwerk verder goed beveiligd hebt (WPA-PSK of WPA2-PSK en een goede netwerk encryptiesleutel).

Tijs.

nou beveiligt met een WEP dat kan natuurlijk ook maar zal dat eens proberen

Ja het is uit ik zal je wat tekst bijvoegen want dat snap in zijn geheel niet echt.

De Quote:
Draadloze en bekabelde clients met C aangevinkt kunnen verbinden met dit apparaat; en dat niet gespecificeerde MAC adressen verbinden.
Associatie Controle Draadloze clients met A aangevinkt kunnen associeren met het draadloze LAN; en dat ongespecificeerde MAC adressen kunnen associeren.

Ik interpreteer het als volgt:
- Indien C niet van toepassing, dan kan die niet verbinden met het apparaat (dus geen Internet, geen LAN etc.)
- Indien A niet van toepassing, dan kan (indien C wel van toepassing) er wel toegang tot Internet gegeven worden, maar niet tot het LAN (met de delende computers etc.)

Als de hele optie Mac Access Control uitstaat lijkt het me dat je helemaal niets (meer) met A of C te maken hebt, want dan kan iedereen verbinden, en zodra verbinding, ook Internetten én toegang krijgen tot het lokale (draadloze) netwerk.

Tijs.

Oké mijn Pc's vinden elkaar gewoonweg niet weet jij misschien welke werkgroupnaam windows XP heeft en welk PC Namen..??

1. Schakel die firewalls uit op de computers (zie eerdere posting hierover)
2. Zorg ervoor dat er minstens iets gedeeld wordt op beide computers

Tijs.

Heb ik maar ik weet niet hoe je sophos firewall uitzet..??

Tsja, dat weet ik ook niet.

Als je toevallig Sophos Endpoint Security and Control gebruikt, kan misschien het volgende helpen:
9.1 Set up a firewall policy
By default, the firewall blocks all non-essential connections. Therefore you must configure the firewall before you protect your computers.
1. In the Policy pane, double-click Firewall.
2. Double-click the Default policy to edit it. A wizard is launched.
3. In the Firewall Policy Wizard we recommend that you make the following selections.
a) On the Configure firewall page, select Single location unless you want the firewall to use
different settings according to the location where you use it.
b) On the Operational Mode page, select Block inbound and allow outbound traffic.
c) On the File and print sharing page, select Allow file and print sharing.

Eventueel kun je dan in de pagina Operational Mode extra aangeven: Allow inbound and allow outbound traffic.
Dit dus ipv. Block inbound and allow outbound traffic.

Meer tijd ga ik daar niet instoppen, per slot heb jij die software gekozen. Desnoods deïnstalleer je de software tijdelijk. Vergeet daarna dan niet om ook de Windows Firewall uit te zetten, als die dan weer aan staat.

Tijs.

Sorry weet de naam niet alleen dat het sophos is want ik weet niet of AVG dat ook blockt..?

De volledige AVG mogelijk wel (AVG Internet Security), want die heeft een firewall aan boord.
Niet als je puur alleen de (gratis) anti-virus gebruikt.

Tijs.

Ik heb de AVG Full maar dan niet internet security

Ken jij logmein hamachi2 want ik heb die hij werkt niet op XP Ofzoiets..?

Ik heb geen van beide programma's, alhoewel ik ooit wel met logmein hebt gestoeid onder XP.

Overigens zou ik me richten op je originele vraag als ik jou was, ipv. er andere problemen bij te halen. Sterker nog: Ik zou die programma's (zéker Hamachi) deïnstalleren voorlopig totdat je je probleem met bestands- en printerdeling hebt opgelost.
Uitleg: Hamachi voegt een extra 'netwerkkaart' toe (VPN). Dat maakt de netwerkinrichting op je pc alleen maar gecompliceerder.

Tijs.

Oké sorry dan maar wat is het probleem dan want als ik de andere computer wil zoeken via windows verkenner zegt dat het niet bestaat, en kan het zijn dat ik bij mijn Laptop iets van bestand en printer deling voor windows netwerk uit moet zetten of juist aan..?? Waarom zou ik Mijn AVG Deleten zal ik dan een andere virus scanner moeten gaan gebruiken zoals Mcafee..?

Laatst bewerkt:
"Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" moet aan staan, net zoals "Client voor Microsoft-netwerken", op beide pc's.
AVG Anti-virus Full heeft geen firewall, dus heeft geen rol in je probleem. Deïnstalleren daarvan is dus niet nodig.

Als ik ervan uit mag gaan dat je op beide computers een map of printer deelt, begin dan eens met het volgende (op allebei de computers uitvoeren):
Eerst het ip-adres achterhalen: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
Start -> Uitvoeren -> \\ip-adres-van-de-eigen-computer
Start -> Uitvoeren -> \\ip-adres-van-de-andere-computer

Voorbeeld: Stel dat pc1 192.168.1.100 heeft en pc2 heeft 192.168.1.101, nagekeken via ipconfig, het volgende doen op allebei de computers
Start -> Uitvoeren -> \\192.168.1.100
Start -> Uitvoeren -> \\192.168.1.101

Zie hieronder wat (op mijn computer, die 192.168.1.100 heeft) het opvragen van de gedeelde mappen en printers via ip-adres als scherm oplevert:
attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• gedeelde-printers-en-mappen-via-ip-adres.JPG
    gedeelde-printers-en-mappen-via-ip-adres.JPG
    50,7 KB · Weergaven: 113
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan