PC's In werkgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een vraag mijn laptop vindt geen UPnP Apparaat en die andere PC wel..

Dat zal liggen aan het niet gestart zijn van de SSDP Discovery-service op die ene pc. De beschrijving van die service is: Maakt de detectie van universele Plug en Play-apparaten op het eigen netwerk mogelijk.

Nakijken via Start -> Uitvoeren -> services.msc

Overigens heb ik nog geen terugmelding van je gezien wat mijn vorige tip over het 'bladeren naar gedeelde mappen en bestanden op ip-adres' opleverde op beide computers.

Tijs.

Dnties weet jij toevallig welke naam Windows Xp heeft al werkgroep+ naam van de PC..??

En hier een afbeelding wat ik deel op mijn laptop:

a. Er is geen bijlage
b. Werkgroep en computernaam te achterhalen via: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Computernaam
c. Ik wil informatie krijgen van beide pc's. Wat ik daarvan wil zien heb ik al aangegeven: Op ip-adres nakijken wat de eigen computer deelt en wat de andere computer deelt en of het lukt om die lijst in beeld te krijgen (en, indien niet, welke melding daarbij ontstaat).

Tijs.

Dat doe ie ook op bijde maar niet na de andere PC dus mijn laptop -> PC.
en PC niet -> Laptop Dus wat kan het probleem ik weet hun IP allebij uit mijn hoofd maar waar ligt het dan aan..??(moet ik een swith/hub gebruiken, mijn vriend(en) hebben dat niet nodig een vriend gebruikt windows XP en vista de ene Windows 7 en XP, en heb ik misschien niet de netwerk bevoegdheden op mijn laptop..??

[...]Op ip-adres nakijken wat de eigen computer deelt en wat de andere computer deelt en of het lukt om die lijst in beeld te krijgen (en, indien niet, welke melding daarbij ontstaat).

Tijs.

Verder nog geen terugmelding gehad over je router-instellingen m.b.t. MAC Address Control en m.b.t. het uitschakelen of deïnstalleren van de verschillende firewall-programma's op beide computers.

Tijs.

KRijg op mijn Pc de zelfde foutmelding als op de laptop.. kan het netwerk pad niet vinden.

Bedankt het werkt (thuisnetwerk). Mocht het het niet doen af en toe(dat zal wel niet.)

Mooi dat het werkt.

Als je vraag nu opgelost is, graag even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Dan moet je het nog een keer doen, want in de bijlage zie je dat de status nog steeds op niet opgelost staat. Je zult in de war zijn met je Linksys vraag, want die staat wél op opgelost.

Tijs.

Bijlagen

• vraag_niet_opgelost_helpmij.JPG
    vraag_niet_opgelost_helpmij.JPG
    22,5 KB · Weergaven: 16
Ennu..?? Maar ik zeg het nogmaals, Hartelijk Bedankt..!!:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan