pc's vinden elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikaC

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Hallo,
Ik heb 3 computers in mijn netwerk: 1 laptop (draadloos accesspoint), 1 vaste pc (draadloos accesspoint) en 1oudere pc ( met kabel). Router D-link 524 (4 poorten en antenne). Internetontvangst op de 3 pc's is OK.
De 2 draadloze pc's vinden elkaar perfect maar de bekabelde pc ziet de andere niet.
Ik ben een leek maar vond het de moeite om mijn netwerk zelf te leren installeren. Hoewel ik er geen inzicht in kreeg zagen de 3 toestellen elkaar in den beginne perfect - daarna verdween er ééntje. Ik weet bij God niet hoe ik die 3de er weer moet inkrijgen - ik zie ook niet wat er fout liep.
Heeft iemand van jullie mogelijk een tip?
Alvast bedankt!
Erika

welke antivirus gebruik je en welke firewall en heb je nog instellignen verandert?
of iets bij de router gedaan?

En wat Moet hij eigenlijk vinden bedoel je bestanden delen?

Antivirus en firewall van Mc Afee. Ik meen niets aan de instellingen veranderd te hebben.
Wanneer ik in Mijn Netwerklocaties/Volledig netwerk/MicrosoftWindows-netwerk kijk, zie ik alleen nog de twee draadloze pc's staan. De 3de staat er niet meer. Nochtans zie ik daar op mijn laptop (niet op pc 2) wel de gedeelde map van pc 3 staan. Als ik daarop klik komt er het bericht dat het netwerkpad niet gevonden kan worden...

ik denk dat het door mecafee komt doe is de firewall uit en probeer eens In de pc te komen

Héhé daar had je gelijk in: mcAfee Firewall is uitgeschakeld en daar staan mijn 3 pc's netjes bij elkaar. Nou start die firewall automatisch mee op bij het opstarten van de pc, vandaar dat die éne verdween - ik had dit helemaal niet door hoor. Dankje voor de tip.
Probleem vind ik nou: wat moet ik met die firewall als ik die moet uitschakelen om mijn netwerk te gebruiken? Dat kan toch niet de bedoeling zijn, toch? Kan ik dat ergens aanpassen zodat de firewall mijn netwerkverkeer niet hindert?
Erika

daar kan ik je niet verder mee helpen ik gebruik norton internet sercurity 2007!
Moet je ff nbij firewall instelllingen kijken

Dan pluis ik mijn McAfee helemaal uit tot ik het vind...
Dankje Quinna voor je suggesties.
Erika :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan