PC's zien elkaar niet in Thuisgroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Besturingssysteem
Win 365
Office versie
Office 365
Ik heb een PC met Win7 en een laptop met Win8. Het lukt me niet om ze samen in één Thuisgroep te zetten.

Bij het installeren van de laptop heeft deze een Thuisgroep aangemaakt maar op de PC bestaat er ook al één. Ik heb de laptop uit z'n eigen Thuisgroep verwijderd en hem "lid gemaakt" van de Thuisgroep van de PC. Fijn. Nu kan ik op de PC de laptop openen maar omgekeerd gaat dat niet. Als ik de PC lid maak van de Thuisgroep van de laptop dan kan ik op de laptop de PC openen. Kortom waarom zou Bill Microsoft het ons ook makkelijk maken als het ook moeilijk kan. Ik ben nu een week aan het experimenteren geweest maar ik ben er niet uit.

Ongetwijfeld heeft iemand in dit forum een pracht oplossing.

Ik denk niet dat ipscan een oplossing gaat bieden.

Ik ben er inmiddels na ampele naspeuringen achter dat ik niet zozeer iets fout doe maar dat twee computers waarvan één met Win7 en de ander met Win8.1 niet in één Thuisgroep kunnen zitten. PC1 heeft een Thuisgroep en PC2 is daar lid van. Het treurige resultaat is dat PC1 wel toegang heeft tot PC 2 maar PC 2 niet tot PC1.

Het volgende experiment gaat nu worden dat ik op PC2 (die nu dus slechts lid is van de Thuisgroep van PC1) ook een Thuisgroep aanmaak waar ik dan PC1 lid van maak. Ik heb dan twee Thuisgroepen en ik hoop dat het geen ramp wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan