PC's zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDee16

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
219
Ik heb 2 pc's met Windows XP home erop.
Ze zijn verbonden via een broadband router en kunnen allebij op internet @Home.
Ik heb bij LAN-verbindingen gekeken en "Client for Microsoft netwerken" en "Bestands en printerdeling voor Microsoft netwerken" aangezet. De ene computer heet JDee en de andere JDee1 en zitten allebij op dezelfde werkgroep "THUIS". Nu kunnen ze elkaar dus niet zien via Mijn netwerk locatie's (Ook niet na opnieuw opstarten). Dus ik heb ook de "Wizard Netwerk Instellen" gedaan, maar helaas zonder succes.

JDee = 192.168.2.101
JDee1 = 192.168.2.102

Bijde IP's gekregen van de DHCP van router, dus ook zelfde subnetmask gateway en DNS-server.
Als ik net view doe krijg ik na een tijdje wachten de volgende melding:

"De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar."

Nu kan ik wel met elkaar verbinden door \\192.168.2.101\ of \\192.168.2.102 in IE in te typen. Dan zie ik wel alle shares. Maar waarom worden ze dan niet in Mijn netwerk locatie's weergegeven???
 
Hey,
kijk even op beide computers bij de Netwerkverbindingen.

Dan rechtermuisknop op de LAN-verbinding waarmee de computers verbinding maken en dan Eigenschappen.

Klik vervolgens op het tab Geavanceerd en kijk of het hokje bij Firewall voor Internet-verbindingen uitgeschakeld is. Zo niet, schakel hem dan uit.

Doe daarna de Wizard Netwerk Instellen nog een keer.

Greets
 
Ja de firewall staat wel uit hoor, daar heb ik ook wel aan gedacht... Anders zou je ze tog ook niet rechtsstreeks (via IP) kunnen bereiken.
 
Heb je geprobeerd om de firewall uit te ztten of neem je het alleen maar aan, want daar is natuurlijk wel een verschil. Via IE zou je er wel kunnen komen mogelijk.
 
In eerste instantie kunnen de pc's elkaar wel "zien" alleen wordt in de netwerkomgeving de naam niet gelijk weergegeven. Dit kan sosm wel 5 minuten duren voorat de naam uiteindelijk zichtbaar wordt in Netwerkomgeving.
Als je de verkenner opstart in in de adresbalk op de pc "JDee" genaamd de lokatie "\\JDee1\C" intikt, dan kun je de C-schijf van pc JDee1 gelijk zien. (Maak hiervan een snelkoppeling op je bureaublad en je kunt hem in vervolg gelijk benaderen nadat de pc opgestart is en een dhcp-nummer heeft toegekend gekregen.

Dit werkt in ieder geval bij mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan