pc's zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb 3 pc's via een router aagesloten op een kabelmodem. Deze 3 pc's hebben allemaal internet alleen nu wil ik een thuis netwerkje instellen. Ze hebben alle 3 een eigen compnaam en dezelfde werkgroep en bestands- en printerdeling staat overal ingeschakeld.
1] Moet een van de 3 pc's als host optreden?
2] Wat stel ik waar precies in?

Hoi,

Om bestanden te delen op de pc's en naar elkaar te versturen... heb je alles al geinstalleerd en ingesteld...

waarschijnlijk hoef je nu alleen nog via mijn computer aan te geven welke mappen of drives je wilt delen... doormiddel erop te gaan staan en dan rechter muisknop drukken en delen kiezen..

Groetjes, Anne

Tnx

Maarwelke opties klik ik aan in de wizard? 1 Van de 3 geeft zowiezo een melding over rechten enzo.

Melding

Deze melding krijg ik zodra ik het netwerk in wil

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 83
Tik in Internet explorer achter adres eens \\ in gevolg door de naam van een van de computers en kijk of die van deze computer de mappen laat zien.

Ik zag op jouw bijlage MSHOME staan.
Heb je de werkgroep niet een eigen naam gegeven?
Anders blijft windows zoeken.

Re: Tnx

Geplaatst door Confictius
Maarwelke opties klik ik aan in de wizard? 1 Van de 3 geeft zowiezo een melding over rechten enzo.

Enzo? Post eens de volledige foutmelding. Heb je overigens nog firewalls draaien?

MSHOME?

Wat is er mis met een netwerkje dat MSHOME heet? Waarnaar blijft Windows zoeken?

mshome is de standaard van @home.
Dus dat zou wel eens tot fouten kunnen leiden.

Oké

Mischien verklaart dat het, we zitten idd aan de kabel bij @Home. We gaan t met een andere naam proberen.

Tnx

Mijn netwerkje heet ook mshome, maar draait als een tierelier. Ik zit niet bij @home.

nee maar als je wel bij @home was dan had je wel problemen.

Geplaatst door puppie
nee maar als je wel bij @home was dan had je wel problemen.

Provider is @home en werkgroepnaam is MSHOME en toch nergens problemen mee

Tnx tot nu toe, ik geloof dat we hiermee voorlopig wel verder kunnen. Nogmaals tnx :thumb:

Geplaatst door m@rio

Provider is @home en werkgroepnaam is MSHOME en toch nergens problemen mee

als ik mshome invul blijft het bij mij zoeken.
Kan ik wachten tot ik een ons weeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan