Pc's zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferdibulk

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Berichten
113
ik heb een netwerk van 2pc's via draad verbonden en 1 laptop via draadloos.

Nou kan ik geen toegang krijgen op 1 van de pc via het netwerk vanaf de pc niet en vanaf de laptop niet, maar op de ander pc krijg ik wel toegang.

weet iemand misschien hoe dit kan??

Me laptop en 1 pc is toegankelijk en 1 pc is ontoegankelijk. Ze zien elkaar wel. Ook pingen naar deze pc werkt niet.
 
Hey,

de pc's waar je niet op kan zal wel daar tegen beveiligd zijn.
Als je netwerk centrum opstart, kun je zien in wat voor type netwerk die zit.
Dit kan zijn: Openbaar, Werk of Thuis.
Je moet deze in ieder geval op thuis zetten.

Nu zijn er enkele opties aangezet, inclusief bestanden delen.
Als het goed is kun je de pc dan ook pingen.

Succes,
Mathijs
 
alles staat het zelfde ingesteld, ook ligt het niet aan de virus scanner want deze hb ik al een keer uitgeschakeld en toen werkte het als nog niet.

bestanden en printers staan op delen. netwerk type op thuis
 
Zit er misschien op de ene pc Vista geinstaleerd en op de andere pc Windows XP?

Greetz
 
Ik heb hier bij mij thuis ook een laptop met windows vista home premium en 2 pc's op een router aangesloten.. Mijn PC's vonden elkaar pas na 2 maanden.. en nu werkt het perfect.. Ik heb hierbij helemaal niets aan de instellingen veranderd (ben er wel mee bezig geweest).

Na die 2 maanden wou ik tog wel kunnen printen op mijn laptop.. Ik ben gaan zoeken naar printers en toen vond hij ze opeens wel..

Maar als ik het goed begrijp dan zit de laptop(draadloos) op iets anders aangesloten dan de andere 2 pc's?

Weet u zeker dat de instellingen goed ingesteld staan van de pc waar u niet op terecht kunt?



Greetz
 
Laatst bewerkt:
de access point van linksys is aangesloten op de router waar ook de andere 2 pc's op aangesloten zijn. De instelling zijn goed. heb het al 10 keer nagekeken
 
Kunt u de computers bereiken dmv het IP-adres? Kun je de pc die niet 'zichtbaar' is in het netwerk pingen?
 
dat is het probleem, ze zien elkaar wel, maar ik heb geen toegang op een 1 of andere manier. ik wil graag me printer delen maar dat werkt hierdoor niet
 
Welke melding krijgt u dan? 'Onvoldoende machtigingen'?
 
Ik ga ervanuit dat je Norton Internet Security hebt ?
 
dat klopt maar ik had alle services uitgeschakeld toen deed hij het nog steeds niet. zou hem wel kunnen verwijderen. denk je dat het daar aan ligt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan