pctv kaart s-viceo

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo

ik heb een tv kaart van pinnacle systems

de kabel van de tv gaat de video in en daarna naar de tv

nu hebben wij de tv kaart aangesloten met een verleng blokje op de video

maar nu als ik het programma opstart werk alles oke

alleen als ik op s video klik doet hij het niet (dit is de video recorder neem ik aan)
als ik nou de tv kaart met een verleng blokje op de tv aansluit doet deze optie het dan wel?

op moet ik dan via een skaart kabel gaan werken (wat mijn pctv kaart niet aan kan)

mvg

tim

jouw video staat op de coax dus moet je een kanaal zoeken waaraan je video gekoppeld is .....

in het boekje van je video recorder vind je welk kanaal dat is

De S-aansluiting is om beelden (beter) weer te geven. geluid gaat dan via een aparte aansluiting.

Als je PCTV opstart kun je onder het scherm op het blokje klikken waar je kunt kiezen tussen S-VIDEO en COMPOSITE

Composite is als je alleen video via de 'tulp' aansluiting (meestal een gele stekker) beeld binnen haalt. Je dient dan het geluid (net als bij S-video) apart aan te sluiten.

Ik neem aan dat je de aansluiting vanaf je video naar de PCTV kaart vanaf de VIDEO UIT aansluiting van de video hebt genomen.

Als je een aansluiting vanaf je video naar de PCTV kaart via de antenne kabel wilt doen moet je via het PCTV scherm het volgende kiezen:

INSTELLINGEN > VIDEO > VIDEO INGANG de TV tuner kiezen. Dan via KANALEN > TOEVOEGEN etc.

Wil je via de Scart de video aansluiten op de PCTV kaart dan dien je een Scartstekker-verlooppstekker te kopen met aansluitingen voor S-video, Composite video en audio.

Daarbij nog een verloop van composite-audio (rode aansluiting) naar mini-jack.

Suc6

ik begrijp dus als ik die optie s video wil gebruiken dat het via skaart kabel moet gebruiken helaas kan mijn video deze niet aan maar is er zoon verloop blokje dat je je gewonen tv kabel kan aansluiten op een skaart blokje?

mvg

Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan