PCTV kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter DN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DN

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2001
beste jongens en meisjes,

kan iemand me helpen met de volgende: ik heb PCTV Stereo kaart geinstalleerd (ook software) van Pinnacle, kaart moet je met audio kabeltje verbinden met interne audio-ingang van je geluidskaart. Ook gedaan maar ik heb wel beeld maar geen geluid (ook niet als ik kabeltje omdraai). Heb iemand ervaring met deze... ???

Heb je dan ook in de mixer de volume schuif van die audio ingang omhoog geschoven [en het vinkje bij "gedempt" weg gehaald?]

Anders steek je het stekkertje even in de plaats van die van je CD ROM of DvD speler komt, weet je ook meteen zeker dat ie goed om zit [meestal kunnen ze er trouwens maar op één manier echt lekker in]

als je bedoelt audiomixer van de PCTV kaart, die is wel verschoven en bij de geluiden is niets gedempt

Nee ik bedoel de standaard windows mixer, het luidsprekertje rechtsonder in je systemtray 2x klikken

daar is niets gedempt en alle schuifjes staan in het midden....

Als je op je geluidskaart een AUX aansluiting hebt zet hem daar maar op!

gaat niet want geluidskaart is ONBOARD en die PCTV kaart kan je alleen door interne audiokabeltje aansluiten

Volg het spoor van de geluidskabel die van je DvD speler naar het moederboard gaat... daar zit [bijna] altijd een extra aux ingang... anders, zoals ik eerder al opperde, trek je er , alleen maar om even te testen, de DvD uit en steek er die pinnacle in....... werkt het dan dan weet je dat di PCTV kaart goed ingesteld staat......

Die van mij

Die van mij krijg ik nog niet aan de praat.

Maar in het programma kun je bij instelingen naar audio.

daar kun je je bron kiezen.

Hoop voor je dat je niet de PCTV kaart hebt waar zoveel problemen mee zijn???

mijn CD/DVD is hellemaal niet met kabeltje met audio ingang aangesloten, dus die test optie gaat niet...

TVvision

TV vision start dus wel ??

En welke ingang staat er geselekteerd bij audio.

een voor weergave en een voor opname denk ik.

Eric

Laatst bewerkt:
Heb je wel een gebruikers handleiding van je moederbord?
Daarop kan je zien waar de aansluiting zit!
Plaats anders hier Merk en Type even hier

ik heb wel aansluiting gevonden (niet muijlek te vinden, witte slotje met 4 pinnen), kabeltje goed aangesloten (kan je ook niet anders), geluidskaart is OK want in andere prog's doet ie wel

En als hij het doet

Dan zie je zo'n balkje dat loopt met de intensiteit van het geluid.

Als hij dus niet loopt heb je mogelijk de verkeerde bron.

Eric.

hallo Eric, hier mijn instellingen:

PCTV Vision instelling:
Tabblad met AUDIO:
Audiomixer:
Apparaat: audiokaart (enige mogelijke optie)
TV playback input: Lijningang
Ingang geluidsopname: Lijningang

Audiokanalen: Stereo Kanaal 1

Dat is dus de fout

Je moet maar even proberen.

Het is aux of CD, maar ik denk aux, want de meeste houden aan wit is aux en zwart is CD.

Eric.

P.S. Line in is nooit inwendig te vinden, is er niet.
Je mag best eerder reageren hoor.

jongens, bedankt voor assist, ik heb geluid.

probleem opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan