PCU koeler koelt niet naar wens

• Onderwerp starter Onderwerp starter NSS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NSS

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Hallo,

Ik heb een idesign 6770, een tamelijk kleine kast dus. Met een koeler op de cpu. Deze koeler staat wel flink te blazen, maar als ik de pc aanzet, gaat 'ie binnen 10 min. naar de 70 graden, terwijl ik niks doe.
Hij maakt ook een r*therrie, dus ik denk dat deze het begeven heeft.

Zou nieuwe koelpasta helpen, of moet ik gewoon een nieuwe cpu koeler kopen? En welke raden jullie aan voor een amd athlon 1700+ (Socket A / 462)?

Mvg.

Niels

Eerst eens kijken of de pasta is ingedroogd kan zeker geen kwaad. Als er een andere koeler opkomt moet de huidige er toch ook af.
Maar hoe oud is je PC en heb je al op de AMD-site rondgekeken?
Het is denk ik bij jou niet het geval, maar er zijn al chipsets waarbij de sensor niet tégen de behuizing is geplaatst, maar er in. Dat scheelt gauw zo'n 10 tot 20 graden.
Maar uit wat je zegt over het meteen na de opstart al veel geluid maken zou je ook nog op kunnen maken dat er "verborgen" applicaties of services gaan draaien.
Heb je dat al eens gecontroleerd? Opstarters via msconfig, processen in Taakbeheer?

Ik zou eerst maar es kijken of er ook een hoop stof in de pc zit, de koelribben gaan langzamerhand volzitten met stof.

Zit er idd veel stof op dan raad ik aan om eerst es al die stofrommel er vanaf te blazen met een busje perslucht ....

Probeer het daarna nog eens.

Geeft de ventilator van je voeding ook nog (warme) lucht af?

EDIT: niet elke koeler past in jouw kastje, kijk daar goed naar voordat je een nwe koeler gaat kopen. Desnoods haal je koeler er voorzichtig af en neem je deze mee voor de afmetingen.

http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?m=home&pn=P541000105 staat een afbeelding met meer info ...

Veel succes!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan