PDA of smartphone kopen, welke moet ik kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik wil graag een smartphone of pda kopen (wat is overigens tegenwoordig het verschil tussen deze twee?). Deze eisen heb ik:
- fysiek qwerty toetsenboard (ik vind typen via zo'n screen maar niets. je kan niet blind typen)
- wifi (deze moet WPA ondersteunen)
- Camera met minimaal 2 mp (meer is niet echt nodig)
- Windows Mobile 6, 6.1 (wat is hier eigenlijk het verschil tussen (géén symbian))
- Touchscreen (evt, niet vereist maar zou mooi zijn)
- GPS

Mijn budget is maximaal € 300,-. Echter als het er iets boven komt maakt dat ook niet echt heel veel uit. Het uiterlijk maakt me niet heel veel uit. Ik heb wel het liefst een normaal telefoon (dus geen slider of klap-ding). Ik had er 3 gevonden tot nu toe die me wel aanspraken. Zijn deze goed?
De samsung SGH-i780 (klik)
De Hp 914c (bij PDA-shop of coolbue hoe je het wil noemen is hij veel duurder. Elder koste deze pda € 249,-) (klik)
De HTC snap (zelfde verhaal als de Hp maar dan € 289,-) (klik).

Alvast bedankt voor de moeite.

Het verschil tussen een PDA en een Smartphone is dat een PDA geen telefoonoptie heeft.

Het is dus letterlijk een Personal Digital Assitent, voor het agenda- en notitiewerk. Deze hebben vaak ook geen internetverbinding.

Een smartphone heeft dat wel waardoor hij voor het werken onderweg beter geschikt is omdat je je mail kunt checken en omdat je er mee kunt bellen.

Het nadeel van een toestel met een fysiek toetsenbord is dat hij vaak een kleiner beeldscherm heeft. Wil je een groter scherm dan zit je al gauw met de sliders en klappers welke je niet wilt.

Opzich is een slider nog wel te doen maar ik wil per sé een voledig toetsenboard. Met een touchscreen kan je gewoon niet goed blind typen. De schermgrote maakt me niet heel veel uit. Die van de Hp en Samsung vind ik groot genoeg. Welke kan ik het beste van de 3 aangeven nemen?

de HTC Snap vind ik persoonlijk een fijn toestel. De knopjes zijn fijn om in te drukken en het scherm is ook zeer duidelijk.
en de HTC Snap is ook net uitgekomen dus beschikt over de nieuwste software van windows mobile.

Werk zelf bij de Belcompany en test vaak toestellen uit en vond de HTC snap een zeer fijn toestel en ligt ook lekker in de hand.

Maar als je toch een overweging maakt voor een schuif is de Sony Ericsson Xperia 1. Het is wel een schuif maar beschikt over een zeer fijne toetsenbord en het scherm is zeer duidelijk en het werkt echt perfect.
Heb zelf dit toestel ook en ben er zeer tevreden over!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan