PDA: out of RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
weet niet of dit het juiste forum onderdeel is, maar ik probeer het gewoon..

ik heb een Samsung Omnia Pro (qwerty), met daarop Windows Mobile 6.5 professional ( CE OS 5.2.2.21889).Originele ROM, niet mee geknoeid. Er staan ook GEEN (extra) apps op.

probleem is dat het ding voortdurend aangeeft dat het RAM geheugen opgebruikt is. Er zit 256MB in, waarvan de helft als "gereserveerd" is aangemerkt, ongeveer 100MB is in gebruik (door wat...?) en er blijft nog een kleine 20MB over voor andere programma's. Dat houdt dus in het kort in, dat zodra je ook maar één ander programma start, er direct aan de schaarse hoeveelheid RAM wordt gesnoept. Daarbij blijven sommige programma's ook na afsluiten (niet minimaliseren) een gedeelte RAM innemen. Het beschikbare RAM is dus voortdurend kritiek laag.

Wat kan ik daaraan doen? Zoals gezegd, er is NIKS aan extra's geinstalleerd, dus data verplaatsen naar de SD-kaart lost niks op. Kan ik een gedeelte van die SD kaart, danwel de "normale" opslagruimte van het apparaat niet aanwijzen als extra RAM ofzo? Vroeger had ik een PDA met daarop Windows mobile CE2003 ofzoiets.... daar kon ik gewoon met een schuifknop de hoeveelheid RAM/ROM verdelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan