PDA synchroniseert niet PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

vragenpda

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Berichten
7
Hi
Hoopt dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een PDA, acer n311. Ik heb hem wel gewoon op pc kunnen aansluiten en synchroniseren. Doet het nu ineens niet meer.

Als ik mijn PDA met mijn computer wil synchroniseren krijg ik een melding dat het een onbekend apparaat is, dan dubbelklik op het apparaat zegt deze "Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd"
Ik heb via stuurprogramma's bijwerken al op meerdere locaties geprobeerd het programma bij te werken, hielp niet. Onder meer geprobeerd bij active sync- drivers, via de map n300drv, bestand wceusbsh (dit heb ik gedownload op advies van pdashop.nl van de acer-site.
Heb al active sync er afgegooid en opnieuw geinstalleerd (versie 4.2). Dat hielp niet, toen die bij gewerkt met versie 4.5, geen effect... Er is dus iets met die stuur programma's want alle andere mogelijkheden heb ik ook al na gelopen. (zoals snoertjes zitten goed, de usb poort is toe gestaan, 990: open inkomende TCP-poort
- 999: open inkomende TCP-poort
- 5678: open inkomende TCP-poort
-5679: open uitgaande UDP-poort
- 5721: open inkomende TCP-poort
-26675: open inkomende TCP-poort
Zijn open.

Open Apparaatbeheer.
Dubbelklik op de relevante apparaatcategorie.
Klik met de rechtermuisknop op het USB-apparaat en kies vervolgens de optie Installatie ongedaan maken.
Klik op OK en klik vervolgens in het menu Actie op Zoeken naar gewijzigde apparaten.

Nadat het apparaat is gedetecteerd, wordt het juiste stuurprogramma opnieuw geïnstalleerd.
Ook dit geprobeerd, maar dan wordt het apparaat nog steeds niet herkend.

Bij het bijwerken van de sturingsprogramma's krijg ik het bericht dat er geen betere stuurprogramma's zijn dan de gene die al geinstalleerd zijn.


Hoe kan ik dit oplossen. Waarom doet hij het nu ineens niet meer, computers zijn soms niet logisch...
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel USB-poorten heeft de PC? Hoeveel USB-apparaten hangen er in totaal aan de PC? Al gekeken in Apparaatbeheer bij USB-controllers? Ongeveer zo?
 

Bijlagen

  • USBApparaat.jpg
    USBApparaat.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 56
Ik bedoelde

A: hoeveel fysieke USB -poorten in PC-kast en hoeveel USB-apparaten (printer, pda, webcam, muis, toetsenbord enz.)

B. hoe ziet het er in Apparaatbeheer uit. Geen rode of gele icoontjes?
 
Bij apparaat beheer staat 1 onbekend apparaat: mijn pda.

Dan Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller 1x
Standard Universal PCI to USB Host- controller 4X
USB-apparaat voor massaopslag 1x
USB- hoofdhub 5x

Er zitten 4 usb ingangen achter bij de pc kast, eentje aan de voorkant. Ik heb toetsenbord en muis (geen printer of webcam). Verder een firewire kabel er standaard inzitten voor mijn digitale videocamera, maar camera hangt er nu niet aan.

Bij apparaatbeheer geen gele of rode icoontjes.
 
Probeer eerst eens het volgende. Verwijder alle software voor de PDA in Software, Programma's wijzigen en verwijderen. Als er gezegd wordt dat de PC herstart moet worden, zeg dan Nee. Ga dan naar Apparaatbeheer en zoals eerder, klik rechts op de PDA en kies Installatie ongedaan maken. Herstart nu de PC. Als na de logon bij Windows de Wizard Nieuwe Hardware opstart, druk dan op Annuleren (en herhaal dat eventueel).

Installeer nu de software voor de PDA weer en herstart de PC niet, maar schakel hem helemaal uit, ook voor zo'n 10 seconden de netspanning er af. Zet de spanning er weer op, sluit de PDA aan op de USB-poort en start de PC. Hoe ziet het er nu uit?
 
Laatst bewerkt:
Dat heeft geen verschil uitgemaakt. Maar misschien zit ik de hele dag al verkeerd te zoeken, want als de pc opstart krijg ik een fout melding waarin staat:

Systeem-DLL-bestand user32.dll is verplaast in het geheugen. De toepassing zal niet goed werken. De verplaatsing was nodig omdat DLL-bestand c:/windows/system32/HHCTRL.ccx een adres bereik in beslag nam dat was gereserveerd voor systeem DLL bestanden van windows. Neem contact op met de leverancier

Kan het hier aan liggen?
 
Oke de foutmelding bij opstarten is inmiddels weer gefixed, bedankt daar voor!

Helaas doet alleen mijn PDA het nog steeds niet:(

Kan het liggen aan het stuurprogramma? Er staat bij apparaatbeheer dat het programma 5.1.2600.0 is, moet ik die er op nieuw opzetten?
 
Ik had begrepen dat je opnieuw installeren via Windows al gedaan had. Bedoel je dat je een stuurprogramma met dat versie-nummer nog "ergens hebt staan"? Dan zou ik het doen.
NB: heb je ook nog een CD met drivers voor je moederbord, vooral voor de chipset? Installeer die ook eens opnieuw. De PnP-functie van USB wordt daarmee (o.a.) geinstalleerd.
 
Nou het heeft helaas nog niet mogen baten allemaal... Ik snap het echt niet eerst deed ie het prima. Morgen maar weer verder zoeken naar de oorzaak...
 
Helaas dus, heb zelf net het feit mogen constateren enige tijd geleden het laadstekkertje het niet deed moest deze dan in een bepaalde stand neerleggen om op te laden (Autolader geen probleem). Wel sychroniseren. Toen alleen laden en niet sychroniseren (vandaag dus) en heb nu de complete inhoud van het stekker gedeelte wat in de PDA hoort (ACER n35) aan mijn stekker van de lader zitten (totaal uitgebroken dus).
Blijkt dat de constructie zo inmekaar zit dat het wel kapot moet gaan. Twee dunne solderinkjes waar de aansluitngen van de pda mee vast zit waar dan die lompe grote steker (usb +lader) aangekoppeld moet worden.
Persoonlijk vind ik dit een wat te dure investering voor een kleine 18 maanden.
Blijkt op internet meer klachten van deze knullige aansluiting te zijn!!
Wil je hoop niet ontnemen maar denk dat bij hetzelfde gaat gebeuren.
 
uiteindelijk kreeg ik het advies om mijn pda op te sturen naar Acer. De helpdesk daar zei dat ik een hard-reset op mijn pda moest proberen, dan ben je al je bestanden kwijt en dan gaat ie terug naar fabrieksinstellingen, dat gedaan. En het werkt! Hij synchroniseert nu weer:D Misschien een tip voor anderen om dit bij problemen ook eens te proberen, je bent wel weer een halve dag bezig om alles er weer op te zetten... maar hij doet het!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan