PDA verbinden met WIFI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucky48

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Hallo,

Ik heb een router US Robotics met printerpoort (bekabeld netwerk), daaraan heb ik een D-Link draadloze router geplaatst als access point. Ik heb DHCP uitgeschakeld op de D-Link volgens de handleiding. Als ik nu met mijn PDA wil connecteren op het netwerk vindt hij wel mijn draadloos netwerk maar ik krijg geen verbinding met het internet.
Mijn PDA is een QTEC S200.
Kan iemand mij hier een oplossing voor geven.

Alvast bedankt.

Lucky48

hoi,
je hebt er waarschijnlijk beveiliging op staan,
bij mijn pda qtek 9090 werkt het alleen zonder beveiliging:confused:

Hey,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ja inderdaad mijn draadloos netwerk is beveiligd.
Maar ik heb deze netwerksleutel wel ingegeven op mijn PDA maar kan toch geen verbinding maken.
Ik dacht dat het probleem bij de "DHCP uitgeschakeld" zit zodat ik op mijn PDA geen IP adres krijg.

MGV,

Lucky48

hoi zo als ik al zei had ik het zelfde probleem
de key ingeven was ook voor mij geen probleem en ik heb toen ook de dhcp uigeschakeld maar hielp niks toen heb ik nog een accespoint gekocht geen key er in gezet en binnen 1 minuut zat ik op wifi
ik denk dat je echt je key er uit moet gooien

De S200 moet WPA aan kunnen (wpa2 kan wat problematisch zijn)
Om goed te trouble shooten zou je sowieso eerst even alle beveiliging (Encryptie en Mac filtering) uitzetten en als je dan een werkende verbinding hebt de beveiliging weer opschroeven

Allen bedankt voor de informatie.
Ik zit hier toch al een aantal dagen te knoeien maar krijg nog steeds geen verbinding met mijn draadloos netwerk.

ik heb ook de beveiliging eruit gehaald maarf krijg steeds de melding dat ik geen IP adres verkrijg vanaf de server.

Ik word er bijna ... van.

Groeten,

Lucky48

Hallo,

Ben nog steeds aan het proberen om met mijn pda verbinding te maken met mijn draadloos netwerk.
Toen ik een vast IP adres ingaf binnen de range van mijn netwerk kon ik wel verbinding maken met mijn netwerk maar op internet kon ik niet. Raar maar waar.

Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt.

Groeten,

Lucky48

Hey,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ja inderdaad mijn draadloos netwerk is beveiligd.
Maar ik heb deze netwerksleutel wel ingegeven op mijn PDA maar kan toch geen verbinding maken.
Ik dacht dat het probleem bij de "DHCP uitgeschakeld" zit zodat ik op mijn PDA geen IP adres krijg.

MGV,

Lucky48

Hey,

Dit bericht deed mij denken aan de connectieproblemen van mijn laptop. Ik wou draadloos internet erop zetten, maar dat lukte niet. Ik had een verkeerd beveiligingstype geselecteerd. Misschien moet jij dat ook eens proberen (AES & WPA-PSK). Bij mij werkte het, en hopelijk bij jou ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan