• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF bestand in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerJordi

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2019
Hallo mensen,

Ik ben momenteel bezig met een Excel bestand, waarbij ik PDF bestanden implementeer. Nu gebruikte ik eerst Hyperlink en nu is dit geen goede optie op dit moment, omdat de locatie van het PDF bestand afkomstig is van een server en zou de geadresseerde dit bestand niet kunnen openen. Nu maak ik als vervanging gebruik van object, maar denk ik dat dit het zelfde probleem gaat veroorzaken (heb het nog niet kunnen testen via een andere computer). Nu vraag ik mij of dit wel mogelijk is; een PDF bestand implementeren in een Excel bestand zonder bron/locatie.

Met vriendelijke groet,

RogerJordi

Bedoel je dat je de PDF's wilt integreren in het Excel bestand (Insert/Invoegen tab van het lint, Object knop, tabje "Create from file"/"Van bestand")?

Ik heb momenteel een overzicht van diverse data; datums, nummers etc. Nu bevinden er zich ook officiële documenten (vrachtbrieven, CMR's etc) die daar bij horen en zou ik deze op een manier willen integreren in het Excel, bestand, zodat de ontvanger de documenten kan inzien voor elke regel. Het liefst in een vorm van klikken op een link of pictogram, waarbij het PDF bestand opent zonder gekoppelde bron / locatie.

Dat kan alleen als je alle PDF's als object gaat invoegen in het Excel bestand. Die objecten staan dan bovendien als losse objecten bovenop de spreadsheet, dus je moet uitkijken met dingen als sorteren en filteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan