pdf bestand zoeken en mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cruimel

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hallo forumleden,

Een eerder gestelde vraag in, hopelijk, duidelijker probleemstelling.
Het lukt mij maar niet om vanuit excel te emailen plus een gekoppeld pdf bestand.
Het emailen gaat prima. Maar ik heb in de mail sessie variabele pdf bestanden op te halen en mee te sturen met mijn email.
Vaste waarde is een deel van het bestandsnaam van het pdf bestand. De plaats is vast, de rest variabel op lengtes na.
Voorbeeld: V_100802_084922_80912423CO.pdf
Om het gedeelte wat altijd te vinden is, is het laatste deel 80912423CO.pdf. Het getal 80912423 is gegeven in een excelbestand. De rest is variabel.

Bij deze de vba code waar ik van dacht dat deze de ladig zou dekken. Maar het excel stuurt wel een email uit, maar zonder bijlage (pdf). Na vele pogingen en zoek vragen is het mij nog steeds niet gelukt. Weet iemand raad?
Alvast super bedankt voor wat van reactie dan ook. :d
Cruimel

Dim OutMail As Object
Dim cell As Range
Dim strbody As String
For Each cell In Range("L1:L10")
strbody = strbody & cell.Value & vbNewLine
Next
Application.ScreenUpdating = False
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")

On Error GoTo cleanup
For Each cell In Columns("F").Cells.SpecialCells(xlCellTypeConstants)
If cell.Value Like "?*@?*.?*" And _
LCase(Cells(cell.Row, "G").Value) = "ja" _
And LCase(Cells(cell.Row, "H").Value) <> "mail verstuurd" Then

Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

On Error Resume Next
With OutMail
.To = cell.Value
.Subject = "Klantnummer: " & Cells(cell.Row, "A") & " -factuurnr.: " & Cells(cell.Row, "B").Value
.Body = "Geachte meneer/mevrouw " & Cells(cell.Row, "C").Value & "," & vbNewLine & vbNewLine & "Wij hebben tot op heden nog geen betaling mogen ontvangen." & vbNewLine & "Volgens onze administratie staat op uw klantnummer " & Cells(cell.Row, "A").Value & " nog een bedrag open van € " & Cells(cell.Row, "D").Value & "." & vbNewLine & "Dit bedrag heeft betrekking op factuurnummer " & Cells(cell.Row, "B").Value & ". Wij vragen u deze factuur zo snel mogelijk te betalen." & vbNewLine & strbody

.Attachments.Add "C:\Users\deskop\Documents\My eBooks\testmap & "****************" & Cells(cell.Row, "B").Value.pdf"

If Gezochtbestand <> MijnBestand Then
.Attachments.Add Gezochtbestand

.Send
Else
.Display
End If
End With
On Error GoTo 0
Cells(cell.Row, "H").Value = "mail verstuurd"
Set OutMail = Nothing
End If

Next cell