Pdf-bestanden bekijken werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pato

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
43
Als ik op mijn linux mint systeem met firefox naar een website ga en daar klik op een link naar een pdf'je, krijg ik de keuze tussen
Openen met Afbeeldingviewer (standaard)
of
Bestand opslaan.
Mijn vraag is: Hoe zorg ik dat hij niet de Afbeeldingviewer gebruikt (hetgeen tot een foutmelding leidt) maar iets dat pdf'jes kan tonen?

PS:
Ik kan op Afbeeldingviewer klikken en dan Andere... kiezen, maar dat zijn andere pdf-bestanden die in de map Onlangs gebruikt staan, er zit geen programma tussen dat pdf'jes kan tonen.
Als ik het pdf-bestand opsla, met de Bestandsbeheerder opzoek en op het bestand met de linker muisknop klik, kan ik kiezen voor Afbeeldingviewer (dat werkt niet) maar ook voor Documentweergave, dan wordt de inhoud van het pdf-bestand wel getoond, alleen is dat een beetje omslachtig.
 
Beste gast0660,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb die webpagina bekeken maar helaas kan ik er weinig mee.
Komt denk ik omdat ik weinig van linux weet.
Overigens, het correct tonen van pdf'jes heeft eerst gewerkt, maar sinds kort niet meer.
Omdat ik niet gesleuteld heb aan het besturingssysteem, vermoedde ik dat ik per ongeluk ergens een keer heb aangegeven dat voortaan de keuze voor Afbeeldingviewer automatisch gemaakt moet worden.
Ik heb zojuist weer geprobeerd om het zelf op te lossen en het is gelukt en wel als volgt.
Bij de instellingen van firefox heb ik Toepassingen gekozen.
In de tabel die dan verschijnt heb ik bij de regel over PDF de optie "Voorbeeldpagina in Firefox" vervangen door "Documentweergave gebruiken".
En nu is het probleem opgelost :)
 
Hoi,
Mooi zo, zet eventjes de vraag op opgelost.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan