PDF document naar WORD omzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ik heb een PDF document ontvangen. Ik moet het wordenaantal van het document kunnen tellen & het document per pagina afdrukken & opslaan als een WORD document. Hoe doe ik dat?

hoe je het naar word zet, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar! ik haat die pdf documenten

Net zelf nog even getest en het lukt als volgt: Copiëer de tekst in het PDF document, sluit de PDF af en open een leeg Word-document. Klik op de rechtermuisknop en vervolgens op plakken en je hebt je Word-document.

Je kan tekst uit een PDF (blz voor blz) kopieeren, maar daarvoor moet je eerst even het Selectiegereedschap aan zetten in de werkbalk.

attachment.php

Vervolgens kan je de tekst selecteren, kopieëren en dan plakken.

Als je in één keer alle tekst wilt kopieeren gebruik je [Ctrl]+[A] dan [Ctrl]+[C] dan naar Word en in Word [Ctrl]+[V]

In Word kan je onder Extra de optie Woorden tellen vinden, klik op werkbalk weergeven.

Bijlagen

• Selectiegereedschap.JPG
    Selectiegereedschap.JPG
    10,3 KB · Weergaven: 606
Laatst bewerkt:
Vollediger

De vraag wordt gesteld door een Senior Member, met enige PC ervaring dus.
Toch wordt de vraag gesteld, m.i. moet je in zo'n geval iets meer info geven.
Als het handje geselecteerd is werkt kopieëren namelijk niet, vermoedelijk de oorzaak/reden van de vraag. :thumb:

P.s. wen er maar aan, kijk maar eens hoe vaak ik verbeterd wordt bij bv excel vragen.
Maar zo leren we allemaal weer wat, toch. Geen reden om niet te reageren dus.

Overigens kan je met het icoontje er naast (camera) afbeeldingen selecteren, deze worden automatisch op het klembord gezet en kan je daarna in Word plakken, dit gaat niet m.b.v. selecteren (op de gebruikelijke manier).

Laatst bewerkt:
dat kopieren kan soms niet omdat het lijkt als of de tekst in de pdf een foto is, heb je daar ook wat voor?

reactie pdf naar word

Nou, ik heb gedaan wat jullie schrijven maar worden telt Word niet, ja zij vindt 1 woord omdat het geplakte nog steeds 1 document is. Dus dit schiet niet op.
Wie heeft de oplossing?

dat kopieren kan soms niet omdat het lijkt als of de tekst in de pdf een foto is, heb je daar ook wat voor?

Heb je eenvoorbeeld? Als het een 'echte' afbeelding is, zie eerder bericht.
N.b. ik zal eens kijken of ik gratis software kan vinden waarmee tekst in afbeelding herkent kan worden, z.g. ORC software.

Nou, ik heb gedaan wat jullie schrijven maar worden telt Word niet, ja zij vindt 1 woord omdat het geplakte nog steeds 1 document is. Dus dit schiet niet op.
Wie heeft de oplossing?

Geen idee wat je dan doet, zie bijlage, werkt perfect.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
reactie

En laat die woordenteller er nu eens op los!!!
Wat zegt Word dan?

.... in m'n voorbeeldje (bijlage), 90 woorden... zoals je kan zien.

Je mag me de PDF wel even mailen, stuur me even een E-mail (klik links op m'n naam) dan mail ik je terug en kan je me het document mailen, vermits je daar geen problemen mee hebt.

Laatst bewerkt:
reactie

Het is een soort afbeelding, een geheel dus. En geen losse tekst.

Ben al op zoek naar een OCR oplossing, heb ook een gratis versie gevonden, maar de kwaliteit kan me niet echt overtuigen helaas.
Commerciele software kan dit een stuk beter, maar ik zoek nog even door.

Bijlagen

• ScreenHunter_44.jpg
    ScreenHunter_44.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 83
Een mogelijke oplossing voor niet al te grote PDF documenten (als je het gratis wil houden). http://www.ocrnow.com

Account aanmaken, Word (RTF) als output kiezen, PDF uploaden.
Na verwerking krijg je een Zip file in Word formaat.
Ziet er erg goed uit, heb alleen geen voorbeeld waarin de tekst als afbeelding staat zoals van Brbr gebruikt.

{Edit 22:52} Ik vermoed dat dit ook niet gaat werken.
Brbr zou je me het document willen toe mailen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan