• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF file inlezen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas1982

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Beste forum experts,

Ik zal eerst de situatie neerzetten, dan de vraag:
Wij hebben een webwinkel, we krijgen daar in dat systeem een pakbon, dat is een PDF en kan uiteraard uitgeprint worden.
Nu is er een probleem, we hebben inmiddels 2000 artikelen maar bi jde webhoster waar we nu zitten (mijnwebwinkel.nl) kan je geen artikelnummers aan de producten koppelen terwijl wij nu hard groeien en als we personeel willen laten beginnen dan moeten die er echt bij.

Nu hoorde ik via via (voor wat het waard is...) dat je informatie van een PDF in een excel bestand kan inlezen?
ALS dat kan dan kan ik natuurlijk in excel een artikelnummer lijst maken. Vervolgens die PDF pakbon inlezen en hopelijk op de een of andere manier matchen
met de artikel nummers in die excel .... enorme omweg ik weet het.

Zal mijnwebwinkel.nl de optie voor artikelnummers toevoegen i nde toekomst? Ja zeggen ze maar dat zeggen ze al 1,5 jaar en nu wij zo hard groeien moet ik toch iets. Weet een van jullie of het verhaal met die PDF inlezen mogelijk is??

Ik weet het, erg specifiek maar toch hoop ik dat iemand er iets over weet te zeggen
Bij voorbaat dank mensen!

Hier staan 4 methodes om het te doen.
Als het artikelnummer altijd in dezelfde cel komt dan is het wel makkelijk om mee te werken.
Niet? Dan moet je er een zoekactie/macro oid op los laten, bijv omdat de lengte ervan of een deel ervan uniek is.
http://www.wikihow.com/Create-an-Excel-Spreadsheet-from-a-PDF-File

De pdf MOET wel leesbaar zijn als tekst en geen (al dan gescand) plaatje.

Met Google vind je nog zoveel meer..:
https://www.google.nl/search?q=impo...j8&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8

Open je pdf in reader > Bestand > Eigenschappen. Als onderin het venster staat Gecodeerd=Ja dan heb je een grotere (!) kans dat je het op een gestructureerde manier kunt uitlezen.
Maar ga eerst bij mijnwebwinkel zeuren om dit als xml-feed of zo beschikbaar te stellen.

damn...ik heb gekeken en er staat gecodeerd= nee
werkt de methode die je beschrijft zeker niet he?

ik ga eens aa nde zeur, echter ben ik een van de duizenden klanten dus ik hoo pdat het geen te grote ingreep is

ik zal de status op opgelost zetten, probleem is niet opgelost maar jullie hebben de zet in de richting gegeven:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan