• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pdf file openen aan de hand van een formule in een excel cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

universe

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
ik heb een bestand waar geen macro's in mogen komen te staan. Is er een formule die je in een cel kunt zetten om een pdf file te laten openen?
Normaal zou ik dus in een macro zetten: if (cel) = (bepaalde waarde) then (open pdf file)
Is er dus een formule die je in een cel kunt zetten om dit ook te doen??

mvg moi en alvast bedankt:)

Dit bestand komt op een netwerk te staan en wordt daar door meerdere mensen geopend. en om deze mensen niet te laten schrikken, mogen er geen macro waarschuwingen tevoorschijn komen.

Wat ook handig is om er bij te zeggen is dat mijn pdf file ge insert is als object in het excel bestand. :o

ok, probeer ik het nog 1 keeer uit te leggen.:o

ik heb objects ge-insert (dit zijn pdf files)
ik heb een dropdownbox gemaakt
als men 1 van de keuzes uit het dropdown menu maakt moet een pdf file worden geopend, dus bij nummer 1 moet tekening 1 worden geopend.

Nu is het de bedoeling dat dit gedaan wordt zonder een macro te gebruiken. dus puur met een formule oid.

Ik hoop dat het nu nog wat duidelijker is.:o

ik heb al heeel veel geprobeerd, maar het is blijkbaar onmogelijk om een hyperlink te maken naar een object in een excel bestand. de enige optie die er was is om het te linken naar het originele bestand.

degene die wel met een optie komt ben ik ZO dankbaar:thumb:

maar zoals wigi al eerder zei, volgens mij bestaat er niet zo'n optie.

universe,

ik heb hier met Excel 2000 een PDF file als object geinsert.
Als ik hier dan op dubbelklik wordt de PDF file gewoon geopend.
Zelfs bij een collega die het bestandje niet op zijn pc heeft staan.

Insert- Object- Create from file
de vinkjes uitzetten bij Link to file en Display as icon
Ok

Is dit misschien wat je wilt?

Koosl

op die manier heb ik dus 80 pdf files geinsert. Alleen dan wel show as icon om het geordend te houden. nu is het de bedoeling dat ik in een andere sheet een dropdownbox maak en het dan zo maak als men 1 van die dingen aanklikt in de dropdownbox dat dan het bijbehordene pdf bestand wordt geopend.

Laatst bewerkt:
universe,

Ik ben blij voor je dat je je probleem toch nog hebt kunnen oplossen.

Maar kun je je oplossing ook met anderen delen?

Wellicht komt deze vraag vaker voor, en zo kun je dan met jou oplossing
andere mensen helpen.

Koosl

En als het nog niet opgelost is, maak dan een simpel bestandje met slechts enkele van die pdf-jes.

Hey beste excel makkers,

Dit zou inderdaad handig zijn om een PDF in excel te openen

Maar hoe dit kan zou ik niet weten, enkel als tekstbestand kan

maar dan kan je verder in excel weinig mee.

Met vriendelijke groeten,

Georgyboy

Hallo mensen,

mijn probleem is nu nog steeds nog onopgelost en dat zal het ook wel blijven denk ik. Blijkbaar is het toch onmogelijk om zoiets te kunnen maken.( het maken van een hyperlink naar een geinsert bestand in een excel-file)

Ik zou graag het bestand hier delen, maar de pdf files mag ik niet naar buiten brengen aangezien dit bestanden zijn van een bedrijf. Wel zou ik eventueel hetgene na kunnen maken met een paar test pdf files en een uitleg hoe ik het heb gedaan.

Maar zo'n uitleg is hier al gegeven,dus dat leek mij onzinnig om iets 2x uit te leggen.
Maar vanaf nu zal ik zeer interessante ontdekken oid. hier posten. :)

Ik zou graag het bestand hier delen, maar de pdf files mag ik niet naar buiten brengen aangezien dit bestanden zijn van een bedrijf. Wel zou ik eventueel hetgene na kunnen maken met een paar test pdf files en een uitleg hoe ik het heb gedaan.

Doe toch maar met test files. Tenzij je natuurlijk helemaal geen antwoord wilt. Met een voorbeeldbestandje heb je ten minste nog kans op een antwoord. Jij moet het weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan