PDF file printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonorgeek

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Hallo,

Ik heb een php script dat een formulier omzet in een pdf file.
Nu is het de bedoeling dat ik dit ook uitprint, d.m.v het klikken op een button.
Ik heb al diverse mogelijkheden geprobeert. Echter is het resultaat, een pagina met 2 buttons en een boodschap dat uitgeprint wordt. Dus de PDF file wordt niet afgedrukt.

Kan iemand mij hier in advies geven/mee helpen?

groetjes Dennie

Firefox en Internet Explorer openen Adobe Reader (of Acrobat als je dat hebt) om een PDF bestand weer te geven, soms zelf geintegreerd in de browser. Adobe Reader zal dus ook het printen moeten doen. Het heeft ook zelf een knopje met een printer erop, dus ik zie niet in waarom je een knopje "printen" wilt hebben. Een normale browser kan zelf helemaal geen PDF weer geven.

Ik wist wel dat IE en FF zelf automatische een PDF reader openen, wanneer je een pdf opvraagt ;)
Maar voor mijn opdracht is het namelijk niet de bedoeling dat de pfd zichtbaar op het web is.
iemand vult een dus een formulier in, dit wordt gegenereerd in een pdf file en opgeslagen op een server.
Doormiddel van op een "klik hier om te printen (of ander printknopje)" moet de pdf wel geprint worden.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat dat mogelijk is aangezien normale browsers zelf geneens PDF kunnen lezen. Maar als je het gewoon in HTML zet kun je het misschien in en iframe stoppen en het iframe printen.

Er is wel een PHP-class te vinden welke een HTML-pagina naar PDF exporteert.

Breezer geeft in dit bericht een mogelijkheid.

Toch is dit niet echt iets voor de "normale" gebruiker.

Ja, maar dat is niet wat sonorgeek wil. Sonorgeek heeft al een script wat PDF bestanden maakt, hij wil ze alleen printen zonder dat ze geopend worden in Adobe or een andere PDF lezer.

Bedankt het is opgelost!

Je kan het doen door het in een iframe te laten laden (iframe src) en dan de frame printen, of door een object en die een id mee te geven, en dan laten printen via het object id.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan