PDF formaat aanpassen (vergroten) InDesign Batch, Photoshop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobix

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem ik heb meerdere PDF's die te klein zijn, ze hebben de afmeting van Word mee gekregen, 21 x 29 cm (ofzo). Nu heb ik geprobeerd om in Word via een Acrobat plugin de afmetingen aan te passen maar dit werkte helaas niet. Nu is mijn vraag of dit mogelijk is om in InDesign te doen en er een batch van te maken (batch: automatiseren van iets, soort scriptje).

Hoofdvraag luid dus: Hoe verander ik het formaat van een PDF? In word of met welk programma en automatisch (groter moeten de PDF's worden).

de vraag is een beetje wat je precies wilt, en hoeveel bestanden je hebt om aan te passen.
Met een PDF printer als cutePDf kan je uit elk programma printen naar PDF, en kan je daarvoor ook een (gestandaardiseerd) formaat kiezen. Dat zijn standaard papierformaten als ISO A1, A2, A3, A4 enz. eventueel kan je de bestanden zelfs verschalen tot gewenst grootte. Dat is met een beperkt aantal bestandjes dus nog wel te doen. Worden het er meer, is dat niet handig.

Wil je een specifiek output-format van bijvoorbeeld 123 x 456 millimeter, dan moet je toch echt aan meer professionele software, ben ik bang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan