PDF formaat wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Ik wil graag een pdf bestand op internet zetten.(staat er ook al op) Kijk hier maar. Alleen duurt het heel lang voordat hij helemaal geladen is. Is er dus een manier om het bestand te comprimeren. Dus te verkleinen.

Hij is 10 mb wat redelijk is voor een PDF, Ik vermoed dat de vele afbeeldingen daar een groot gedeelte de schuld aan hebben,

Kijk eens of je de afbeeldingen kwa resolutie kan veranderen voordat je ze in de PDF zet

Als je het pdf bestand gaat aanmaken kan je in de meeste pdf drivers aangeven of de resolutie van afbeeldingen naar beneden getrokken moet worden. Je kan daar wat mee testen tot je een goede instelling gevonden hebt die een klein pdf bestand aflevert met toch nog voldoende detail in de afbeeldingen.

Ik heb hem even ter test omgezet naar een pdf waarin de afbeeldingen naar 200dpi gereduceerd zijn. Het resultaat is een pdf van 4,6 MB.
Je kan hem hier downloaden. (nu dus niet meer)

Laatst bewerkt:
Als je het pdf bestand gaat aanmaken kan je in de meeste pdf drivers aangeven of de resolutie van afbeeldingen naar beneden getrokken moet worden. Je kan daar wat mee testen tot je een goede instelling gevonden hebt die een klein pdf bestand aflevert met toch nog voldoende detail in de afbeeldingen.

Ik heb hem even ter test omgezet naar een pdf waarin de afbeeldingen naar 200dpi gereduceerd zijn. Het resultaat is een pdf van 4,6 MB.
Je kan hem hier downloaden.

Heel erg bedankt. Wat voor programma heb je er trouwens voor gebruikt? Maar in ieder geval enorm bedankt.

Wat voor programma heb je er trouwens voor gebruikt?
Gewoon geopend in acrobat reader, afdrukken, printer: pdf-driver, eigenschappen opgevraagd, afbeeldingen downsample 200dpi, een paar keer op OK klikken en een nieuwe (kleinere) pdf is geboren.
Ik heb er uiteraard een eigen wachtwoord op moeten zetten om hem ook weer beveiligd te hebben... :cool:

Maar jij kan dus ook bij de afdruk van je origineel (aanmaak pdf) de eigenschappen van de pdf driver opvragen en de afbeeldingen (graphics) laten downsamplen naar 200dpi om dan de eigenlijke afdruk naar pdf uit te voeren.

Ik gebruik trouwens pdf-creator (Sourceforge project) voor de aanmaak van pdf bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan