PDF groter dan oorspronlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetsenbord

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
158
Beste,

Wanneer ik bv. vanuit Word (dus een .doc(x)) een bestand wil opslaan/afdrukken als PDF wordt deze meestal groter dan de .docx file ook al staan er geen afbeeldingen in!
Een PDF dient toch om de opmaak te behouden, maar wordt dan toch ook kleiner ?

Ik heb al geprobeerd met DOPDF, PrimoPDF, CutePDF Writer, PDF 995 en de ingebouwde funcite van Office ... als het ene bestand klein is bij de een, dan is ie veel groter bij de andere. Heeft iemand dit probleem ook en weet iemand een oplossing ?

MVG,
 
Is dit een probleem dan?

Zolang de opmaak maar goed blijft is er niets aan de hand. Die paar bytes meer of minder maakt dan ook niet meer uit

Ron
 
Ron,

Een echt groot probleem is dit natuurlijk niet, maar als een .docx 23 kB bedraagt en dan als pdf 329 kB vindt ik dit wel een beetje raar ...

MVG
 
Resolutie

Het ligt waarschijnlijk aan de resolutie waarin het pdf-document gemaakt wordt. Kennelijk schrijf jij een pdf met met een resolutie van meer dan 300 dpi. Ergens zou je dit moeten kunnen instellen. Doorgaans is 100 dpi genoeg om een tekst-document goed te kunnen pdf-en. Zelf gebruik ik een pdf-programma waar, voor dat het document wordt omgezet, gevraagd wordt wat de resolutie moet zijn. Maar eerlijk gezegd zou ik me niet zo druk maken om het resultaat dat jij nu hebt. Des te beter is de kwaliteit.

Gr, Rob
 
Rob,

Bedankt voor je snelle reactie. Het heeft idd een beetje geholpen, je kan het aanpassen voor je het gaat printen als pdf bij instellingen van die printer. Nog een keer bedankt, maar zou ik mogen vragen welk programma jij gebruikt voor je PDF's te maken ? Is dat een gratis of betalend ?

MVG,
 
Ik gebruik al jaren Scansoft PDF Pro. Niet gratis, maar wel erg goed.

Gr, Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan