Hoi allemaal,
Ik probeer om een PDF automatisch in Excel te laten importeren, ik heb onderstaande VBA code hiervoor gevonden maar dat krijg ik niet werkend. Iemand enig idee wat ik hier aan kan aanpassen om het werkend te krijgen?
Ik probeer om een PDF automatisch in Excel te laten importeren, ik heb onderstaande VBA code hiervoor gevonden maar dat krijg ik niet werkend. Iemand enig idee wat ik hier aan kan aanpassen om het werkend te krijgen?
Code:
Sub BackToA1()
Range("A1").Select
End Sub
Sub GetPDFnow()
Dim varRetVal As Variant, strFullyPathedFileName As String, strDoIt As String
'Add a new worksheet
Sheets.Add After:=Sheets(Sheets.Count)
'Name it
ActiveSheet.Name = "Input01"
'Back to "A1"
Range("A1").Activate
'HERE YOU DEFINE THE FULLY PATHED PDF FILE
strFullyPathedFileName = "C:\Users\INSTEL\DATA\Documenten\Excel naar PDF\PDF2.pdf"
'HERE YOU SET UP THE SHELL COMMAND
strDoIt = "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat Reader DC\Reader\AcroRd32.exe" & strFullyPathedFileName
'The Shell command
varRetVal = Shell(strDoIt, 1)
'Clear CutCopyMode
Application.CutCopyMode = False
AppActivate varRetVal
'Wait some time
Application.Wait Now + TimeValue("00:00:03") ' wait 3 seconds
DoEvents
'IN ACROBAT :
'SELECT ALL
SendKeys "^a"
'COPY
SendKeys "^c"
'EXIT (Close & Exit)
SendKeys "^q"
'Wait some time
Application.Wait Now + TimeValue("00:00:03") ' wait 3 seconds
DoEvents
'Paste
ActiveSheet.Paste
'Go back to cell A1
Call BackToA1
End Sub