• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost PDF importeren in excel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joris1357

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2024
Dag forumleden,

Ik ben volledig nieuw hier en hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze uitdaging:

Graag zou ik een specifieke tabel/waarde uit een PDF willen invoegen in excel. Nu weet ik dat dit kan via "gegevens importeren uit bestand" maar mijn vraag is hoe ik het voor elkaar krijg om uit een PDF bestand met 100 dezelfde pagina's onder elkaar exact hetzelfde veld/tabel in excel te importeren zonder dat ik voor elk blad moet aanvinken welke tabel excel moet gaan importeren. Na importen van 1 PDF maakt excel namelijk 13 velden/regels aan die ik kan aanvinken, waarvan ik er dus maar 1 nodig heb.

Ik hoop dat het mogelijk is dat ik kan aangeven dat excel van elke pagina dezelfde tabel importeerd/inleest zodat ik in 1 excel 100 tabellen kan samenvoegen om een helder overzicht te krijgen.

Alvast dank voor het meedenken en de reacties!

Joris

Hallo,

Ik weet niet welke versie van excel je gebruikt maar dat zou eventueel mogelijk zijn met power query.

Dag Peter,

Dank voor je reactie.
Met het invoeren van een query krijg je inderdaad de optie om je regels toe te voegen maar dat ziet er uit zoals in de bijlage.
Aan de linker kant van het venster staat table001 aangevinkt en uit deze PDF zijn 6 tabellen op te maken. Ik heb dus een PDF met 100+ pagina's waarbij 13 tabellen per blad zijn op te maken waarbij ik elke keer de 10e tabel moet hebben. Hoe kan ik zorgen dat hij elke keer de 10e tabel importeert?

Het hele query verhaal is mij volledig onbekend, je hebt hier met een leek te maken helaas.

Bijlagen

• Query view.png
    Query view.png
    106,3 KB · Weergaven: 9
Hallo Joris

Misschien kan deze link je (verder) op weg helpen.

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Dag Peter,

Dit heeft inderdaad gewerkt!
Het is exact gelukt zoals mijn verwachting was, dus erg bedankt!

Joris

Mooi, bespaart je een hoop werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan