pdf in word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo
in pdf heb ik een briefpapier ontwikkeld, met een logo bovenaan etc.
maar nu wil ik dat de titel van mijn komende brief precies in een balk bovenaan komt.
de vraag is dus of ik deze pdf gewoon als 100% dekkende achtergrond in word kan zetten zodat ik er gewoon in word 'overheen' kan werken met tekst. (het main vlak is gewoon wit)

het liefst zet ik het niet om naar png of jpg vanwege kwaliteitsverlies, er staan nl ook adresgegevens etc op en die letters blijven in pdf mooi.

of is hier werken met adobe indesign echt de enige goeie oplossing?

Je hoeft geen kwaliteitsverlies te hebben, hoor. Als je een resolutie neemt van 3000x2000, dan is het redelijk scherp.

pdf

ok, maar kan ik dan zo'n png als achtergrond invoegen en niet als watermerk?
het moet dus gewoon briefpapier zijn, waar ik in word op kan werken, zeg maar een sjabloon.
want hoe moet je anders een tekst in een wordbestand maken en als je het dan door de printer haalt, je briefpapier-pdf, en je drukt je wordbestand af dan staat de titel weer net onder de balk waar je hem wilde etc

Ik zeg niet dat het niet werkt (ook omdat ik geen idee heb wat je precies uitvoert)
maar dit is wel de allereerste keer dat ik hoor over zo'n moeilijke constructie met een aparte PDF die dan ook nog eens een keer als achtergrond in Word wordt gebruikt.

Waarom niet de 'vaste' elementen in een Word-sjabloon geplaatst (.dot bestand)?

Je kunt rustig een goede afbeelding opnemen en allerlei tekst
en ervoor zorgen dat dat allemaal op een vaste plek blijft staan.

Wat vind jij overigens het verschil tussen een achtergrond en een watermerk?

hallo tecsman,

nou kijk , het gaat niet om mij, ik zou m zelf gewoon in adobe indesign maken, zo'n brief, dan kun je de tekst precies zetten waar je wilt en dan uitprinten.
maar niet alle mensen kunnen met adobe indesign werken, daarom ben ik voor iemand aan het uitzoeken of hetzelfde te bewerkstelligen is in word.
ik heb net ff gebrobeerd, door een afbeelding (png) in word in te voegen. daarover wou ik dan een tekstvlak zetten.
dat invoegen ging wel, groter en kleiner maken ook, maar verslepen ging niet eens!
(hij stond te ver naar links, wou m naar rechts slepen, nergens een mogelijkheid. kon de afbeelding dus niet op de goede plaats manouvreren).*

een watermerk is een afbeelding met lage dekking waarover heen je tekst zet.
dat is iets anders dan een opmaak van een pagina , die je bijvoorbeeld in 1x panklaar kunt hebben door een goede afbeelding erin te knallen en daar dan de tekst in een tekstvlak overheen te zetten.

* heb het al
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/137157-Afbeeldingen-verplaatsen-in-een-WORD-document
nu gaat het lukken! tekstvakje erover en klaar.

=> Figuur opmaken => Indeling => Om kader
Hierna kun je het plaatje slepen naar de plaats waar je wilt.

hoe dan ook bedankt voor de hulp

jeel2008

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan