• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pdf kan niet worden geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Ik heb de volgende macro gemaakt:

Code:
Option Explicit

Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim Bestandsnaam As String
    Dim ws As Worksheet
        With Sheets("PL1")
        Bestandsnaam = .Range("q4").Value & ".pdf"
    .Copy
    On Error Resume Next
    ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\BaHa\Dropbox\0 LaVaCo Logistics\05 facturen\uitgaand\AIR\AIR-005\AIR-005" & Bestandsnaam, xlNormal

ActiveWorkbook.Close False ' doesn't save any changes

End With

End Sub

De macro werkt uitstekend; het gewenste bestand wordt opgeslagen op de gewenste plaats.
Alleen als ik het bestand (pdf) wil openen, verschijnt de melding:
"Adobe Acrobat Reader kan 2019-10512-1.pdf niet openen omdat dit bestandstype niet wordt ondersteund of omdat het bestand is beschadigd (omdat het bijvoorbeeld als e-mailbijlage is verzonden en niet correct is gecodeerd)."

Wie kan/wil mijn macro aanpassen zodat hij wel werkt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens naar je macro: je verandert de naam wel naar pdf, maar je slaat ‘m op als een excelbestand (xlnormal). Dat kan je natuurlijk niet doen. Verander de extensie van het opgeslagen bestand maar eens naar .xlsx, dan is het weer gewoon een excel bestand.
Neem eens een macro op die een werkblad converteert naar PDF, dan heb je de juiste syntax. Die kan je dan weer gebruiken in je andere macro.

@ Octafish

Helaas heb ik niet zoveel ervaring met macro's.

Heb je een suggestie hoe de macro er uit moet komen te zien?

Dit is voldoende:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, _
    Filename:="C:\Users\BaHa\Dropbox\0 LaVaCo Logistics\05 facturen\uitgaand\AIR\AIR-005\AIR-005" & Sheets("PL1").Range("Q4").Value & ".pdf"
End Sub

Communicatie graag alleen via het forum.

@edmoor

Helaas lukt het niet om het bestand toe te voegen.
Wellicht is deze te groot? 4.995 kB; type: xlsm

Dan haal je alle irrelevante zaken er toch uit.

Of vertel wat er niet goed gaat.
Krijg je een foutmelding?

@edmoor

Het is inmiddels al gelukt.
In jouw code moest een "" worden toegevoegd: van "C:\Users\BaHa\Dropbox\0 LaVaCo Logistics\05 facturen\uitgaand\AIR\AIR-005\AIR-005" naar "C:\Users\BaHa\Dropbox\0 LaVaCo Logistics\05 facturen\uitgaand\AIR\AIR-005\AIR-005".

Thanks!

Je bedoelt een extra \ denk ik?
Die heb ik niet gebruikt omdat die in je voorbeeld ook niet staat.
Maar dat staat los van de syntax.

Laatst bewerkt:
klopt.
De \ (backslash) werd in mijn bericht op onverklaarbare wijze niet weergegeven...

Is niet jouw schuld, dat komt door de forum software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan